Těstoviny - tmel rodiny ( zapékané těstoviny s kuřecím a se špenátem)

O oblíbenosti těstovin a jejich receptech se napsalo už mraky. Je úsměvné, že dnes patří k oblíbeným potravinám, ale my, kteří můžeme říkat "že si pamatujeme", si skutečně pamatujeme dobu, kdy jídelnami všeho druhu od školní, závodní, vojenské atd. vládlo tzv. sekané potrubí a v mnoha z nás jídlo: kolínka + ÚHOŘ ( úplně hnusná omáčka řídká) na dlouho vzbuzovalo odpor k těstovinám.
Ironicky musím konstatovat, jedna z mála kladných věcí, které nám přinesla "slavná revoluce 89" byla pestrost a kvalita potravin, což znamená i těstovin.
Dnes jsem schopná sníst těstoviny na každý způsob, pokud se k nim přidávají ingredience pro mě poživatelné.

Chtěla jsem udělat radost mladšímu, celý týden makal, a proto jsem se rozhodla pro těstoviny s kuřecím a se špenátem. Rozhodnutí navíc ovlivnila lustrace ledničky a mrazáku se zjištěním, že mám vše, co potřebuji.
Recept je rychlý a hlavně obměnitelný, nebo... pokud nechcete něco přidat, jako já třeba česnek ( ne že bych ho tam nevrazila, ale manžel měl odpoledne zápas, asi by mě proklel) nic se neděje. Kromě toho miluju recepty, kde se nic neváží a vaří se po werichovsku tj. přiměřeně.
Moji muži jsou masožraví, proto víc kuřecích prsou nakrájených na nudličky než méně. Navíc dnes dopoledne volal starší s dotazem: " Čůs, co vaříš dobrého?" A já musela po našem rozhovoru navýšit jedlou hmotu.
" Copak? Samička nevaří?" usmívám se do telefonu škodolibě.
"Ne, nafoukla se a odjela k matce!"
To brzy myslím si, ale je to jeho život, prostě i v ráji prší.
"Dělám bratrovi těstoviny s kuřecím a špenátem."
"To miluju, tak já se stavím, jo, tak na dvanáctou?"
"Jo", odpovídám "nadšeně" a jdu do lednice pro další kuřecího, vyndavám další zakysanku, špenátu je naštěstí dost. Nakonec ukládám velkou zapékací mísu a beru si největší zapékací mísu.
Kde jsme skončili. U masa. Maso je tedy na kostičky a mezi tím se nám vaří těstoviny ( jaké kdo má rád, nebo jaké kdo má doma).
Nakrájené osolené maso hodíme na zpěněnou cibulku a orestujeme. Přidáme dušený špenát, česnek, zakysanou smetanu ( 2-3), promícháme a dáme zapéct do trouby. Jako přílohu připravíme nejlépe parmezán, i když já většinou kupuji Gran Moravii, a pokud záhadně zmizí z ledničky, tak goudu. Není špatné hotové jídlo posypat buď domácím, nebo koupeným kořením na pizzu. Kdo miluje navinulou chuť, stačí jídlo pokapat citrónem.

Obrázek jídla nemám, hladové šelmy nejen že připravily rychle na stůl, ale předvedly, že i z horké trouby umí rychle a bezpečně vyndat mísu, a ještě rychleji ji vyprázdnit.
Přišla jsem ke stolu poslední. Byla jsem ráda, že jsem mohla alespoň ochutnat, což byl výsledek rozhovoru s druhým synem, kterého, když se probral, první sdělení bylo, že má "děsnej hlad" a druhé "těstoviny s kuřecím a špenátem, to miluju!"
Po mém oznámení, že je tu bratr a hovoří s otcem u stolu, jsem ho už hodně dlouho neviděla takhle rychle vystartovat z postele. Hlad je hold prevít a chuť ještě větší .

Komentáře

Oblíbené příspěvky