Pesto- janovská sýrová omáčka

Při pohledu na krásně narostlou bazalku mě napadlo, že bych konečně po letech, kdy neustále vykládám o tom, že udělám pesto, že přišla ta chvíle, kdy o tom nebudu jen mluvit, ale pesto prostě udělám. Navíc je krásný den, slibující krásný podvečer, muži na fotbale a v lednici prezent od zákazníka, šumivé víno a ne ledajaké.... pravé šampaňské.
Prostě zase příležitost se rozmazlovat , kdoví co nám přinese budoucnost.

Bazalka praváBazalka řecká a červená

Stejně jako mnoho lidí přede mnou, tak i já, první ,co jsem udělala, bylo, že jsem otevřela internet a hledala ten nejúžasnější recept. A stejně jako vždy… ouha… každý druhý recept hlásal, že je ten nejúžasnější.
Proto mi nezbylo opět nic jiného než otevřít kuchařku a najít nějaký základní recept.
Proto jsem si podle receptu připravila svazek čerstvé bazalky (no svazek…. šla jsem na zahradu a uřízla všechny tři druhy), 2 stroužky česneku, parmezán (nemám, tak 20g Gran Moravie), 4 lžíce oleje (olivového), a 30g piniových oříšků.
Postup je jednoduchý bazalku nasekat nadrobno, všechno dát do mixeru a mixovat a mixovat, až je z toho omáčka hustá jako kaše.
První pokus se podařil. Určitě je co zlepšovat. Samozřejmě.
Co k tomu? Možností je víc než dost, přes těstoviny, noky, chuťovky… Já, protože už se mi nechce nic dělat, dám jako přílohu jen žitný chleba., ale příští týden si dám repete s křupavými toustíky.

A takhle my si tady žijem (občas), když jsou chlapi na fotbale. :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky