Změna jídelníčku – ryby

         Můj drahý muž má dvě vášně, fotbal a ryby. Za což jsem mu věčná. Já mám totiž úplně jiné zájmy a takmáme pořád dost příležitostí se loučit, abychom se mohli vítat. Loučení coby lovce rybáře a vítání mě coby sběračky bylin a kuchařky má i své klady, pokud se shodneme na přípravě pokrmu, tak jako včera.

Pozdní oběd kapr, cejn, candát, na másle s bylinkami, jako příloha pečivo, zeleninový salát + lehké bílé suché.

Nejen prací je člověk živ, je nutné se umět řádně odměnit!









 

Komentáře

  1. Já mám rád pstruhy.
    Vlastně mohu všechny ryby, akorát ten tradiční kapr mi nějak nejede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říci, že také nejraději holduji rybám i masu, jednoduše upravenému s dobře namíchaným kořením a bylinami. A ryba ráno ulovená a navečer snědená je úplně o něčem jiném...)

      Vymazat
    2. Když měl ještě tchán chatku na Sázavě, tak nám jeden místní rybář dělával z mřenek super rybí čalamádu.

      Vymazat
    3. Manželovi zase ostatní rybáři zavidí, ze mu v 9.00 nosím kávu.( oni samozřejmě neví, že pak jdu běhat, protože jinak by žádné coffee nebylo, ale když už jsem venku:)

      Vymazat
  2. Ryby vůbec nejím, ani na Vánoce, při takovém jídelníčku bych strádal hladem.

    OdpovědětVymazat
  3. Já ryby moc nejím, jen občas si dám tuňáka. Ovšem tvůj candát vypadá luxusně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem velký rybožroudce, spiš je to návyk zařazovat ryby alespoň jednou za 14 dní do jídelníčku.

      Vymazat
  4. My doma jíme ryby ve všech podobách. Poslední dobou je máme vždycky, kdy je spřízněný rybář naloví. Ráno ulovené, večer na plechu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď co se manžel věnuje rybolovu častěji, pořad hledám recepty, ale přírodně s bylinami mi vychází nejlépe

      Vymazat
    2. Zkus Vaňhovu Rybí kuchyni - https://www.databazeknih.cz/knihy/rybi-kuchyne-98249

      Vymazat
  5. To je idyla jak z pravěku... sběračka a lovec

    OdpovědětVymazat
  6. 😊 v jeskyni ale ani v obydlí vyrobeném z větví, kostí a kůží nežijeme😊

    OdpovědětVymazat
  7. Já moc ryby nejím, kromě kapra a pstruha - normálně koupené, tak ani nevím, jak to chutná. Ale chápu, že ryby jsou zdravé a některé i chutné. Nejraději mám rybičku, co má čtyři nožičky, bydlí ve chlívku a občas dělá chro ... chro... ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám ryby docela rád, ale příležitostí moc není. Snad s výjimkou Vánoc, kdy "musím" mít kapra, speciálně smažené podkovičky. Už se ale stalo, že mě žena přesvědčila, že mám pravdu a občas jsme měli candáta, nebo lososa.
    Můj děta si vyvažoval kopání černého uhlí ve sloji vysedávaním u řeky Odry, ale nepamatuji si, že by jsme kdy jedli ryby. Buď je pouštěl, a nebo nebraly ...
    Jen jednou jsme měli v koupelně ve vaně úhoře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úhoře nedávno chytil muž a vůbec mi ta potvora nepřipomínala nic ze Zlatých úhořů od Oty Pavla

      Vymazat
  9. No holt rybaření chce občas úspěch..candát, pěkná štika, kapr..

    OdpovědětVymazat
  10. My jsme včera měli "bohužel" jen aljašskou tresku, kterou jsem jaksi sám neulovil ... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky