Bramboračka

Cihelna |  Jak se jí v cihelně. O jídle vážně nevážně.

Bramboračka je takový "národní poklad", je to s ní stejné jako s bramborovým salátem, což znamená… co rodina, to jiná bramboračka a co víc, existuje mnoho variací bramboračky, podle toho, co si ulovíte, co najděte v lednici, co vám právě roste na zahradě nebo skladujete ve sklepě.
Všichni moji muži milují bramboračku, jsou naučeni na tu, co v ní, jak se říká, stojí lžíce, ta je totiž nasytí a někdy nemusím dělat ani druhé jídlo.
V sobotu dopoledne jsem šla běhat, a protože jsem potřebovala nahnat čas, rozhodla jsem se pro bramboračku, protože….protože mi zbyla ještě domácí vyuzená kotleta, ne vyuzená kotleta naložená do uchychlovače, která je bez chuti a jako guma, ale pravá několik týdnů naložená, přesně tak, jak to dělal dědeček.
Jak tedy uvařit jednu z těch zimních bramboraček?
Zaprvé, vezmete největší hrnec, naplníte vodou, osolíte a dáte vařit tolik oloupaných brambor, kolik potřebujete.
Vedle si připravíte opět tolik jíšky, kolik je třeba. Jíšku dělám tak, jako moje babička, matka. Do kastrolku dám hladkou mouku a zapnu kamna, pomalu mouku míchám a čekám na barvu, kterou potřebuji, odstavím, a buď přidám máslo, nebo sádlo ( záleží na tom, co mám) a vytvoří se kompaktní kaše, tu dám vychladnout.
Brambory se stále vaří a já dám na pánev opět máslo nebo sádlo, rozpálím a přidám cibulku, nechám dozlatova, přidám kořenovou zeleninu, část nastrouhám ( pro kluky), část nakrájím na kostky( pro muže) , orestuji a přidám do hrnce s už doměkka vařícími se nahrubo našťouchanými brambory.
Dál přidám nakrájené uzené a vařím na mírném plameni, dokud není zelenina měkká. Ve finále nastrouhám do polévky česnek (kdo ho nemusí, ať ho tam nedává),dosolím, opepřím, přidám majoránku( svou, ne kupovanou- teď se vytahuji) a petrželku( mraženou opět svou).
Díky uzenému se nemusí přidávat polévkové koření, to si může dochutit každý podle svého.
Vůně je skvělá, polévka výborná.

Komentáře

Oblíbené příspěvky