Jitrničky a jelítka






Jitrničky a jelítka

 Zimní období má své výhody i nevýhody. Tak co jíst, abychom se tak nějak udrželi v kondici? Přemýšlím  nad čajem s rumem, medem, citronem a kolečkem pomeranče. Teď jsem si uvědomila, že jsem si místo čaje mohla dát admirálský grog. No,....tak příště.

Jsem si vědoma, že mnoho lidí se mnou nebude souhlasit, ale věřím, že ti, kteří mají podobné chutě nebo jsou všežravci, tak jako já, nebudou nic namítat.

Představte si, že (opět) stejně jako já přijíždíte k řeznictví, zaparkujete(samozřejmě zamknete auto, protože já velmi často přemýšlím o tom, jestli jsem auto zamkla) a po pár metrech vcházíte do obchodu.

Tak tedy, vcházím do obchodu s představou, že koupím kilo a půl krůtího, kuřecí prsa a 2 kila kotlet na naložení. Je to mé oblíbené řeznictví, kvůli kvalitě, obsluze a kvůli té vůni.....Ach, ta vůně.........   S prodavačkou prohodím pár slov o tom, co nového a co se bude vařit.
 ,, Vezmu si asi kilo a půl krůtího a......." a v tom jsou mé smysly naprosto omámeny. Do obchodu vchází druhá prodavačka a na velkém podnose nese poklad, jehož magická vůně způsobuje zběsilou aktivaci všech mých chuťových buněk a naprostou změnu myšlení. Prodavačka totiž vplula do prodejny s tácem plným právě hotových jitrnic a jelítek...... a tak je slyšet, jak říkám: ,, K tomu mi přidejte tři jitrnice a pět jelítek,"

Je rozhodnuto. K večeři nebude žádné krůtí, ale podle toho co kdo bude chtít:  jitrničky, jelítko brambor (domácí) posypaný petrželkou ( ne sušenou, to se mi nelíbí. Nemá barvu, tak ji dávám zamrazit), kysané zelí ( domácí, plné vitamínu C), správně vychlazené pivečko ( plné různých minerálů, vitamínů a kalorií :) nebo voda, či minerálka ( jsou neutrální a hlavně nekazí chuť).
Kromě zelí čerstvě nastrouhaný křen ( domácí s vitamíny) a hořčice (ta je z obchodu, tu nekomentuji, ale hodí se). Pro každého to, co uspokojí jeho chuťové buňky a hlavně si pochutná.

A pochutná si i druhý den, neboť dvě jelítka jsem naložila do octu s cibulí a nechám je pěkně uležet do druhého dne. Bohužel s tím riskem, že ,,někdo", nikdy nezjistím kdo, polovinu sní. ,, Tajemného pana Někdo" určitě znají všichni, kdo připravují jídlo na druhý den, ale ten druhý den zjistí, že polovina jídla zmizela. A světe div se, nikdo z rodiny nic neujedl a nikdo nikoho neviděl. Prostě to snědl ... ,,tajemný pan Někdo".

A propos, krůtí s rýží a salátem bude v sobotu. To abychom měli vyváženou zdravě dobrou stravu. Aby se naše tělo a duše posílily, neublížily si a zároveň si užily.:)


Komentáře

Oblíbené příspěvky