Dančí kýta

Konečně sobota. Prostor na to, aby člověk mohl uvařit něco jiného, než co je rychlé, výživné a hlavně… čeho je hodně. Prostor na to, aby si člověk vaření užil a neustále nesledoval čas.

Předpověď počasí na sobotu byla sice příznivá, ale zatím je na nule, mlhavo, žádné slibované "Sonne". A tak zatím jediná dobrá zpráva dneška je: všichni chlapci odjíždějí na fotbal a já nemusím dělat oběd, protože, jak je jejich zvykem, zajdou někam společně a u jídla si budou do hlavy tlouct fotbalové kolíky a jiná moudra. Což je vlastně další dobrá zpráva, protože za celý týden mám fotbalových analýz tak akorát dost.

Dilema, na co mám vlastně chuť, jsem vyřešila už včera, kdy jsem ráno vyndala z mrazáku dančí kýtu. Pátek byl klidný, a tak otázka, jak mi bude nejvíc chutnat a s čím, mohla být mým zásadním úkolem k řešení.

Bohužel někdy chcete vytvořit něco nového a zaručeně úžasného, ale ta potvora kreativita prostě ne a ne dorazit. Jdu do prádelny a vidím hromady fotbalových "hadrů". Vzorní chlapci, alespoň že si to roztřídili. Nápad na dančí nepřichází. Dám prát první várku a jdu se převléknout do věcí na běhání.

Nedá mi to, a běh neběh najedu na zaručené recepty, ale zdají se mi na jedno brdo. Otráveně si tedy řeknu, nejlepší bude jako vždy: na víně.

Je pátek večer. Připravím si všechny ingredience: cibuli,mrkev, celer, tymián, nové koření, celý pepř, sůl a hlavně voňavý špek. Maso prošpikuji a zbytek špeku přidám k ostatním ingrediencím, do kterých maso naložím a dám uležet. Ta vůně už teď! Bude to dobrota!

A jako přílohu udělám bramborové knedlíky, domácí, jak jinak, z prášku by nejedli.

Sobota čtyři hodiny odpoledne. Zapnu troubu, přinesu maso, očistím ho od zeleniny, kterou zvlášť osmahnu a přidám k dančímu do pekáče. No a samozřejmě přinesu víno. Otevřu lahev a ochutnám. Výborné….,,To bych byla blázen, abych ho nalila na maso! To ho raději naleju do sebe a dančí udělám jen na zelenině."

Po dvou hodinách je dopečeno, maso měkoučké, šťavnaté, voňavé, knedlíky dovařeny, stůl prostřen. K pití já své červené, dospělí pivo, nezletilec vodu. Pozoruji své muže, jak si pomlaskávají. Chuťové buňky jsou nadšeny. Všechno je v pořádku. J
P.S:
I to slunce nakonec odpoledne svítilo:).

Komentáře

Oblíbené příspěvky