VLCI - tiše smekám


Nedávno jsem četla článek, který nebyl pro mě úplně neznámý, ale stejně jsem si ho se zájmem přečetla. Jednalo se o popis smečky 25 vlků, kteří putovali zasněženou krajinou, jeden za druhým. Obrázek se mi bohužel nepodařilo stáhnou.

  Ve smečce jako první tři jdou staří či nemocní vlci, kteří udávají tempo celé smečky. Pokud by tomu tak nebylo, mohli by se natolik opozdit, že by ztratili kontakt s ostatními a zahynuli by. V případě náhlého útoku by se pro ostatní obětovali. Za nimi kráčí pět silných vlků, kteří tvoří jakousi přední linii. V centru smečky jsou ostatní členové, které následuje pět nejsilnějších jedinců. Úplně poslední a sám jde alfa vlk, který na vše dohlíží a kontroluje celou smečku, udává i její směr. Všichni ve smečce se vzájemně sledují a pomáhají si, je-li to nutné. Buďme si vzájemně vlky nejen po celý rok, ale po celý život.

Komentáře

  1. Zákon smečky. Lidské zákony se poněkud odlišují.(I když AB to taky řídí z pozadí)😎
    Ještě jsem i gůglil:
    Když si nějaký vlk troufne na samce „alfa vlka“ a porazí ho, z alfy se stává samotář a z vlka se stává alfa vlk. Poražený vlk se stává vlkem „samotářem" a žije sám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ, napsala jsem o vlku samotáři před časem i báseň :-)

      Vymazat
    2. S poraženým alfa vlkem odchází i jeho družka, vlci na rozdíl od lidí uzavírají svazky na celý život :)

      Vymazat
  2. Měla jsem to i s obrázkem před pár lety na bývalém Blog.cz. Potěšilo mě znovu si to připomenout. Je to teď aktuální. Když čtu jak někteří lidé v diskuzích o covidu zatracují seniory a nemocné...přála bych si, aby se stali vlky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: Tak jsem zjistila, že tento článek mám tady na bloggeru taky. V sekci Vlci, vložený v r.2016 :-))

      Vymazat
  3. My lidé se máme stále od zvířat tolik co učit, a nejen od vlků. Je smutné, jak se někteří jedinci chovají ke starým a nemocným...

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu zajímavá sociální sounáležitost, ale čekal bych, že alfa samec jde první, aby ten správný směr všichni mohli názorně vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to sice pŕekvapilo, ale je známo,že vlci jsou stratégové a chovají se podle dané situace, proto mé nijak neudivilo, že pokud vklidu putují krajinou, může to být možné.

      Vymazat
  5. Vím, že She- wolf by se mnou nesouhlasila, ale pořad se zabývám myšlenkou jednou mít vlka odchovaneho v zajetí. Díky pozemku mu určitě poskytnu větší volnost než v každé zoo.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý článek a mnohé mne udivilo, ale zároveň mi dalo prostor na přemýšlení, což není mnohdy od věci.
    Jen nyní ta situace ve společnosti tomu moc nenahrává.
    Mé kolegyni bolestivě několik měsíců umírala maminka, byla při vědomí dlouho a čekala, až za ní přijdou. Volala je celé dny. A nepřišli, nemohli a nikdy si to neodpustí. Chtěli, aby šla v tom čele, aby jí mohli jistit záda a nařízení to nepovolila.
    Možná si měli přečíst tento článek, odešla by ze světa klidnější, spokojenější a s pocitem, že má za zády jištění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlci a psi , hlavně psi jsou srdcaři, lidé by se od nic měli skutečně učit. I přes spory se svým otcem, v jedné věci k němu cítím respekt a to jak se staral s mátí o svého otce, až do schvíle, kdy usnul spánkem na věky.

      Vymazat
  7. Větší sounáležitost, ochrana a sociální vztahy je více mezi zvířaty než mezi lidmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono to taky neplatí vždycky - např. včely na zimu nepustí trubce do úlu a nechají je zmrznout.😌

      Vymazat
    2. Včely jsou zářný příklad toho, když jedno pohlaví má navrh. Není nad rovnováhu, tu přirozenou😊

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky