JMENUJI SE ANTONIE!

 


JMENUJI SE ANTONIE!

Chvála psaní jen velkými písmeny, neboť jinak by věta ihned odhalila záměr.

 Antonie je totiž pro mě krásné, řekla bych až vznešené, ženské jméno. Já však nemám na mysli žádnou nositelku tohoto jména, ale odrůdu konzumních brambor, na kterou nedám dopustit, protože patřím k těm konzumentům, kteří se nespokojí jen s vařenými brambory, ale jsou milovníky různých bramborových jídel z krásně lahodných a žluťoučkých brambor. 

A to je pro mě právě antonie, skvělá odrůda nejen do salátu!


Komentáře

  1. Já se zahloubal do Atlasu Brambor československých rayonovaných odrůd (1955) a co se týče žluťoučkých, tak jsem v určovacím klíči našel: Dužina žlutá; tvar ledvinkovitý; hlíza mírně zploštělá, středně velká; očka mělká; klíčky červenofialové = Sieglinde.
    Dužnina žlutá; tvar rohlíčkovitý; hlíza středně velká až malá; očka mělká; klíčky červenofialové = Keřkovské rohlíčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně lahodná, nemám ráda moučné odrůdy.

      Vymazat
    2. Já nemám rád, když je dužnina řídká - viz dovoz z Egypta.

      Vymazat
  2. Krmím se a rodinu jen vlastními brambory a doufám, že dlouho budu, přiznám se, že než ty kupované, tak raději žádné( zase ze mě mluví nadutost, asi se jí nezbavím😣)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám prosbu, vyzkoušej, prosím, v mém posledním článku, zda funguje odkaz na pixličku. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pixlička je velmi podařená, pokusím se ji vyřešit.

      Vymazat
    2. Už jsem si ji stáhla, zítra při kávě v klidu vyluštím.

      Vymazat
  4. Jednu Antonii náhodou znám, takto se jmenuje moje matka.

    A z bramborových pokrmů mám rád škubánky s mákem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje teta byla také Antonie, byla moc hodná a myslím i jediná Antonie v příbuzenstvu. Z bramborových jídel mám asi nejraději bramborové placky a vrzanec.

      Vymazat
  5. Jednoznačně je to skvostné jméno, souhlasím.
    Jako milovník brambor, oceňuji, šla bych do nich, bohužel jsem si zahradu udělala okrasnou a pěstování těchto kultur zvládnu asi až v důchodu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky