A zase zemčata

Milý příteli ve stejném zájmu,

ani nevíš, jak jsi mi s tím Tvým rokem brambory nahrál. 

Můj otec totiž v dobách divokých devadesátek patřil k velmi dobrým pěstitelům brambor, mohu i říci, že se s ním místní pěstitelé i radili (jen upozorňuji, že otec má právní vzdělání, ale když jsi jednou ze sedláckého rodu, máš to pod kůží a hotovo). 

Ale chci Ti napsat o něčem jiném, myšlenka na bosáky mi tak vrtá hlavou, že jsem nelenila a po čase se opět začetla do Domácí kuchařky a vzpomněla si, na Tvůj dotaz, jaké známe názvy brambor. Napsala jsem Ti, že  jim říkáme Erteple, nebo zněměným rodem, tj. ten brambor. Mě ale vykouzlil na tváři úsměv názvu, který má v kuchařce Rettigová. A aby z toho byl i užitek, posílám recepty, které jsem v ní vyčetla.

            



Komentáře

  1. Skvělé, báječné, úžasné (dále jen SBÚ), zemčata mne potěšila. Nějakou starou kuchařku od paní Dobromily mám někde ve své knihovně v druhé řadě. Kdysi jsem staré kuchařky sháněl po antikvariátech. Zajímavé je, že v jednom starém slovníku je Rettigové zmínka na tři řádky, zatímco o jejím manželovi (Jan Al. Sudiprav) je tam skoro celý odstavec. Ale kdo dnes o něm ví, že napsal činohru "Neškodí přátel zkoušeti"?

    OdpovědětVymazat
  2. A v mém posledním článku se můžeš pokochat reklamou na psací stroj.

    OdpovědětVymazat
  3. Vím o poslední článku, včera jsem ho četla a kochala se obrázky, teď přemýšlím o duchaplných odpovědích a zítra v klidu odpovím. A o manželovi Rettigové nic nevím. Kde je ta gendrová rovnováha?😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus Ottův slovník naučný.

      Vymazat
    2. To bych ráda, ale do Hromnic, mám před Oťasem zapakkovaný stromeček.😂

      Vymazat
    3. A dej pozor: Na Hromnice se nemá nic přišívat ani šít. Věřilo se totiž, že jehla přitahuje blesky – a ty by mohly ublížit.

      Vymazat
    4. Manžel paní Dobromily bude asi něco podobného jako manželka inspektora Columba :).

      Vymazat
    5. Miloši, on v té tobě byl, myslím, poslancem Říšského sněmu, v Ottově slovníku mu věnovali docela velký odstavec.

      Vymazat
    6. Já snad posunu stromeček, abych se k "Ottovi" dostala :)

      Vymazat
  4. Díky za radu, budu se jí řídit :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zemčata ještě stále pěstujeme červená a jsou výborná na bramborové omelety. To se nakrájí brambora na tenké plátky a navrství se tence na sebe vobrysu třeba brambory. Pomalu se pečou na pečicím papíru a udělá se z ní kompaktní chuťový klenot. Pokapaná troškou oleje s gril. kořením je to chvála brambor ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Z červených vaří kamarádka a nenechá na ně dopustit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky