Medvědí česnek(Allium ursinum                                          
 Medvědí česnek je rostlina známá od pradávna a její název napovídá, kdo si na ní ve volné přírodě pochutnává. Bohužel  je i jedním z důkazů, jak nešetrně a s neúctou se někteří lidé chovají k darům přírody. Česnek medvědí se až tak často v naší krajině nevyskytuje, ale v hustých listnatých, kde vytváří i souvislé porosty, lesích ho můžeme najít. Tedy jestli stihneme přijít včas, protože v dnešní době se dá říci, že medvědí česnek je „trendy“ , a mnoho lidí je kvůli zisku schopno celý porost zplanýrovat.
Tato pochoutka je nám totiž dopřána jen na jaře a to poměrně krátkou dobu. Jeho síla tkví především v tom, že má podobné všestranné využití jako česnek, a je jednou z prvních bylinek, které tak po zimě dodává první vitamíny a další zdravé látky našemu tělu.
Jak jsem se zmínila je, jde o takový univerzální všelék.  Já mám nejraději čerstvě nasekané lístky na chleba s žervé, lučinou nebo  v pomazánce z těchto potravin.
Jednou jsem vyrobila tinkturu z medvědího česneku. Ale přesně se potvrdilo, že vaše mysl a tělo musí být s souladu s lékem, aby uvěřily, že pomůže. Tinktura pro mě měla tak nepřijatelnou chuť, že jsem ji nakonec vylila a vrátila se k syrovému stavu česneku.


Komentáře

Oblíbené příspěvky