Běh s pěti křížky

Za 14 dní si splním jedno přání. Čeká mě běh na 8km. Těším se. Ne že bych byla ta typická běžkyně se štíhlou postavou, tj. dlouhé nohy, malá prsa, ukázněná ve stravování, naplněná znalostmi o tom, jak běžet, dýchat, jak si měřit různé tělesné funkce.
Tak to nejsem jáJ. Já běhám od té doby, kdy jsem se naučila jak se postavit na nohy. Od mala neklidná… Pro mě je běh, součástí životního stylu, ať je v módě, nebo ne. Běhám, protože chci a zatím mohu.
Běh pro mě pohoda a klídek, duševní sprcha, očista, čas, kdy si mohu přemýšlet o čem chci, jak chci….a nebo nemusím vlastně nic. Prostě pohoda, klídek….pokud jde o tři, čtyři možná pět km. Ale teď musím naběhat na osmičku.
A protože je ke mně věk škodolibý, rozhodla jsem se upravit jídelníček, ne drasticky, např. nejím bílé pečivo (ale to vlastně nejím, protože mi nechutná), možná jsem o tom asi jenom přemýšlela, že se rozhodnu upravit jídelníček…. No, někdy člověk zůstane jen u myšlenky.
Tak si běžím, nasadím tempo, říkám si to je "dobrý", to vydržím. Jeden kilák, druhý….sedmý…
už to není taková pohoda a klídek, už běžím tak trochu na vůli, povzbuzuji se siláckými řečmi jako, že nejsem žádná sr*čk*, že na to mám, že kdybych byla na horách, přece nezmrznu 100 metrů před "chatou"...
Mozek začíná přemýšlet jinak, mysl začíná mít tekuté skupenství, mozek mění tvar na půllitr, šedá kůra mozková dostává úžasnou zrzavou barvu hořkého vychlazeného piva. Slyším ten zvuk otevření lahve, vidím sklenici s dobrou mírou a bílou pěnou. Pavlov by ze mě měl radost.
Konečně v cíli!
Jsem doma, první co udělám, otvírám lednici. "No to není pravda!! Heineken! Ten nemám ráda! To raději vodu s citrónem. Kde je citrón?! Ani limetka! Zas všechno snědli!" Nalívám si jen vodu. Naštvaná, unavená, otrávená se otočím….. A…a v tom ji uvidím……
Z mísy se sladkostmi na stole se na mě s lákavým pohledem usmívá. Ta, jež obsahuje víc než 70% kakaa. Ta, která má zalarmovat pocit radosti. Tak pojď ke mně ty má věrná kamarádko!
Natahuji ruku, rozbalím ji a…..a už se rozplývá na jazyku, už mi zahřívá žaludek.
Jsem spokojená sama se sebou. Prostě pohoda, klídek a čokoláda.

Komentáře

Oblíbené příspěvky