Stévie (stevia rebaudiana)

 

           

          mladá sazenice                                                    dospělá rostlina

Stévie je v zemích své domoviny (mokřiny kolem řek v oblasti Gran Chaco tj.Paraguay, Brazílie) trvalka, ale v našich krajích ji lze považovat za trvalku tehdy, pokud ji na konci letní sezóny přestěhujeme do vnitřních prostor a uděláme z ní přes zimu pokojovku.

Dle mého je to u nás zatím nedoceněná bylinka, a projevit zájem by měli o ni hlavně ti, kteří se chtějí vzdát slazení cukrem, neboť především sušené listy se přidávají do pokrmů či nápojů jako sladidlo. Navíc prý stévie obsahuje látky blahodárně působící při cukrovce, či vysokém tlaku.

Komentáře

  1. Jakožto sběratel hygienicky balených cukrů a sladidel stévii znám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A...používáš nebo ne, mám pár zákaznic, pomocné vědecké síly, od kterých mám zpětnou vazbu, diabetičky si ji chválí, suší ji a sladí s ní i sladké místo cukru, používají ji i ty, které jedou ve zdravé výživě. Mně osobně moc nejede, ale je pravda, že já sjem spíš přes to maso a zeleninu.

      Vymazat
    2. Nepoužívám ji. Já moc nesladím ani cukrem. Chutnal jsem i birch(březový) sugar čili xylitol a taky nic moc.

      Vymazat
  2. Tak to jsme na tom stejnè, ale pěstuji ji do sortimentu, své zákazniky má.

    OdpovědětVymazat
  3. O stévii vím, ale nepoužívám. Mám článek o Kofole a dočetla jsem se, že oni, aby neměla tolik cukru jako cola, používají stévii.

    OdpovědětVymazat
  4. To jsem nevěděla, ale podle mě si skutečně na "zvláštní" sladkost stévie člověk musí zvyknout nebo se přesvědčit, že sladit stévií je pro jeho tělo prospěšnější.

    OdpovědětVymazat
  5. Informace, že je vhodná pro lidi s vysokým tlakem, je velmi zajímavá, ten mám v průběhu života dost kolísavý a v současnosti zvýšený, dokonce už musím brát půl tablety léku denně, pokud si tedy vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívala jsem se ještě do jedné chytré knihy a skutečně stévie je v zemi svého původu podávána při cukrovce a vysokém tlaku.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky