....do Přerova nad Labem

 

Někdy se stane, že jako dítě navštívíte místo, které vás vůbec ani neosloví, ani nenadchne. Avšak jak život plyne, tak se přihodí, že vás okolnosti znovu nasměrují na to samé místo skoro po půl století a vy se nestačíte divit.

V Rakousku žijí jedni z našich přátel. Je už tradicí, že jak mi pro ně, tak oni pro nás plánují návštěvu zajímavých míst. Protože návštěvy se konají v rytmu „ kein Stress aber Relax“, snažíme se vyhledávat místa, abychom zbytečně  nestrávili celý den v autě.

Výběr místa nám dál celkem zabrat, protože naše zkušenost je, že ne vše, co uvádí informace předložená veřejnosti, se zakládá na realitě. A tak když manžel přišel s objevem skanzenu v Přerově, protáhla jsem obličej při vzpomínce před XX lety na nudný školní a zdlouhavý výlet. Kromě jiného mi nadšeně sdělil i to, že se zde nachází soukromé museum historických kol a motocyklů.

Při zhlédnutí materiálu na internetu jsem změnila názor, hlavně jsem byla ráda, že se o vše postará muž, a řekla si, tak proč ne.

Abych čtenáře dlouho nezdržovala. Návštěva národopisného polabského musea v Přerově, to byla trefa do černého! Netušili jsme totiž, že kamarádka je až takovou milovnicí všeho starobylého, připadala si jako v sedmém nebi, a navíc vyšlo i počasí!

Pokud bych měla hodnotit já, prohlídku skanzenu doporučuji, stojí za to. Téměř 40 historických venkovských budov i se zařízením! Víc prozrazovat nebudu skutečně stojí za to na vlastní oči obdivovat dovednost a moudrost našich předků z Polabí.

Kdybyste se po prohlídce cítili unaveni, Hostinec u skanzenu zcela doplní ztracenou energii chutnýmjídlem a pitím tak, že budete mít dost zájmu i síly k návštěvě soukromého Muzea Moto & Velo, http://www.motovelomuzeum.cz/.

Tu totiž zaplesá srdce všech bez rozdílu. Kromě krasavic a krasavců zde vystavených je museum doplněno i plakáty, fotografiemi, a především, vstřícným přístupem majitele.

Přiznávám, že nevím, zda jsme tímto výletem byli více uchváceni my nebo Rakušáci. Ale jsem vděčná za tento den plný pohody. A tak to má být.

 

Komentáře

  1. Znám jen Přerov v Olomouckém kraji, muzeum Tatrovky v Kopřivnice, kde jsou (anebo byly. byl jsem tam hodně dávno) i motorky (dokonce i německé z 2. světové války) a aut v Mladé Boleslavi.
    Vždy potěší, když méně známé místo má něco svého a soukromé muzeum je tím větším překvapením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom muzeu jsem byla jak Alenka v říši divů, majitel ho udržuje už třetí generaci. Opravdu nepopsatelná krása!

      Vymazat
  2. To Komenského mravoučné desatero by mělo viset v parlamentu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by nerozuměli, neznaji tahle slova. Bohužel.

      Vymazat
  3. Do Polabí se těžko dostanu, ale skanzeny určitě plní svou funkci, hlavně v létě tam přichází dost lidí a ani netuší, že se i poučí. Já znám dost dobře skanzen v Rožnově pod Radhoštěm, ten je výborný. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Skanzen je dost oblíbený, také jsme tam byli s manželem a moc se nám tam líbilo. Vzpomínám, že se mi v jedné chalupě hodně moc líbilo staré modré nádobí. Měj se fajn 😉

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky