Jdu si zaběhat (myslím po katastru)

 

 Jdu si zaběhat, abych si vyčistila hlavu, což mi nejde, tak si snažím alespoň srovnat myšlenky, což mi nejde už vůbec, pro jistotu si beru občanský průkaz a vyrážím do terénu. Možná bych měla mít s sebou i kompas a mapu s vyznačenými katastry. Vlastně mám mobil! To by mohlo stačit. A začínám "myslet",

Myslím s úšklebkem na to, že při pokusech naší vlády ohledně zákazů, příkazů a tak dále, se mi konečně hodí to, jak se říká: co se v mládí naučíš, ke stáru jako když najdeš, a tak jsem našla ve vzpomínkách dobu svého mládí. Chudák mladá generace, ta neví, co je „totáč“, myslím, že příští tři týdny to pro ni bude psychický masakr.

Myslím na různá „ sofistikovaná“ prohlášení hlav pomazaných, která jsem na jaře ani na podzim nekomentovala. Ovšem katastry a okresy mě dostaly.

Myslím na to, jak jsem se mýlila, když jsem se domnívala, jakou mám volnost, žijíce na samotě. Ale ejhle „přišly katastry“.

Usedlost se totiž nachází na konci katastru obce, do jejíž zastavěné části to je kolem tří kilometrů. Obec nemá prodejnu potravin. 50 metrů za jednou stranou objektu začíná katastr jiné obce, která má naštěstí obchod a je ve stejném okrese jako obec mého trvalého bydliště. Bohužel v současné době jsou potraviny z technických důvodů mimo provoz, navíc jsou od bydliště vzdáleny přes pole a louky 4 kilometry. Nejbližší potraviny mám sice jen 1 km vzdálené, dokonce i po silnici, ale je to nejen jiný katastr, ale i jiný okres, který začíná asi 500metrů od usedlosti.

Naštěstí máme auta, mí staří rodiče jsou ještě soběstační, a navíc máme spoustu propustek, protože i do práce se musíme dostat přes několik katastrů do jiného okresu.

Dobíhám k 5.kilometru a musím vstoupit na území jiného katastru, abych se po 100 metrech vrátila zase do toho svého. No snad mě nikdo za těch pár sekund nestačí udat, aby mě příslušníci nenaháněli mezi poli. Naštěstí je tu úzká stezka, kde neprojede auto. Alespoň budu běhat rychleji. Koneckonců na zlepšení tempa mám celé tři týdny.

Myslím, že tohle někdo nedomyslel....

Komentáře

  1. Možná napíšu pokračování Kalčíkova románu pod názvem "Král Šumavy se vrací".
    A mimochodem (= angl. BTW):
    Gůglil jseim isi Prahu a jsem zmaten, cituji: Praha není a nebyla okresem a její území se nedělí na okresy, ale na deset číslovaných obvodů.

    OdpovědětVymazat
  2. .....nebo na 112 katastrálních území(tvůj komentář mě donutil také gúglit), prostě... muž s koženou taškou přes katastr nesmí projet... tak zněl příkaz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já včera ukořistil starou pohlednici Červeného kříže z dob R-U, kde jest vyobrazen kočár s koňmi + text:
      "Na našem severním bojišti vypravená polní pošta s jízdedckými posly, kteří při zatarasení cest nejdůležitější listiny dále dodávají".
      Časem ji vymetuna svůj blog.

      Vymazat
    2. A je z období Velké války? (zvykám si na jiný název 1. světové, ale první světová se mi líbí víc než Velká válka, nevím, proč se vracet k názvu před rokem 1939. možná bych na to mohla navázat.

      Vymazat
    3. Ano, je. Jde o "Úřední pohlednici Červeného kříže Válečného pomocného úřadu a úřadu pro válečnou péči"

      Vymazat
  3. Tohle jsem raději neměla číst. Jsem teď zmatená - do jaké vzdálenosti můžu jít s fenkou, než uloží na kraj cesty své "miny"? Ono je to většinou za sousedními zahradami, ale přece... Jenže po té cestě "pomáhat a chránit" nebudou nahánět venčiče fenek, snad ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla bych v klidu, věřím, že pomači a chránitelé budou k nám, žijíce mezi poli a lukami blahoskonní :)

      Vymazat
  4. Musím říci, že toto opatření naší vládě mi opravdu přijde zatím nejpitomější, tedy hned po tom, co vymysleli zrušení závodních jídelen, aby je dnes opět uvedli do provozu... Pkud budou lidi chtít, vždycky se do toho jiného okresu nějak infiltrují, třeba právě přes to pole...

    OdpovědětVymazat
  5. Ano. je to katastrofální. Kat aby to spral.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ale není nejhůře, Václav s vojskem jsou stále zaparkovaní v Blaníku.

      Vymazat
  6. To mi pripom elo louku na Kokorinsku u Msena zvanou Cikansky tábor, kde se styka sedm katastru obci a přítomni tabornici, když přišli obecní strážníci z některé z oněch obci, vždy tvrdili, že na jejím katastru nejsou...

    OdpovědětVymazat
  7. Běhej po krocích. Denně jeden přidej a doběhneš daleko!

    OdpovědětVymazat
  8. To je na mě pomalé, ale třeba na to také dojde.

    OdpovědětVymazat
  9. Jak to ale má člověk přesně poznat, kde je hranice toho kterého katastru? To jsou ale nápady, nad kterými zůstává rozum stát. My se teď kvůli tomu nejsme schopni dostat na chalupu 40 km od Brna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To plně chápu, proto jak říkám: republika Kocourkov.

      Vymazat
  10. Nevím jestli bych vyběhala všechno, co se mi v posledním roce honilo hlavou a honit ještě bude. Já jsem se vrhla na macrame, u toho myslet nemusím, občas je třeba počítat a měřit, ale to beru jako procvičování, které neuškodí. Hodně jsem četla, ale už ani ty knihy mi nepřináší radost jako dřív.

    OdpovědětVymazat
  11. To jsi dobrá, já na to nemám trpělivost.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky