Cesta do... Španěl (Andalusie po prvé)


Sedím na meetingu, brífinku, brainstormingu nebo jak to dnes nazvat, protože pro mě je to naprosto obyčejná provozní, prý krátká, schůze …zdá se, že ani náhodou, neboť řešitelkou banální otázky se stala kolegyně, které by při vstupu na jakoukoliv schůzi měli nařídit poslouchat a hlavně se nevyjadřovat.

A tak 10 minutách pro mě naprosto sra*kojidní diskuze o ničem, jsem se dokázala přenést ve vzpomínkách na dovolenou do mé milované a konečně navštívené Andalusie, konkrétně do městečka Torremolinos, vzdáleného asi 10min od Málagy.

Je to má úžasná vlastnost. Zasnít se a přenést se do vzpomínek, které mě nabíjejí pozitivní energií.

 V hlavě mi zní tony písně: …. plují lodě do Málagy…

Ach… Andalusie, Málaga, Torremolinos…..

Od února manžel hledal pro nás po dvou letech letní dovolenou takovou, kterou bychom si užili. Ani po 30 letech nevím, zda mi manžela  seslalo nebe či peklo. Ale co určitě vím, že on by si podle sebe vybral jinou destinaci.

Také vím, že s úsměvem občas říká: Happy wife, happy life… A to jsme zažili situace, kdy bychom se vzájemně nejraději vystřelili do vesmíru…

Ví, že Andalusie je místo, kam bych se chtěla podívat.  Sen se mi splnil.  Po třech hodinách letu jsme konečně přistáli.  A od té doby bylo všechno jako na běžícím pásu.  Byla jsem tak trochu za Alenka v říši divů.  Nevěděla jsem totiž, co od první dovolené bez našich chlapečků očekávat…. Možná to bylo dobře.

Co psát dál?  Možná bude lepší říci: „Jestli bude mít chuť strávit skvělou dovolenou, ať se bude týkat poznávání lidí, kuchyně, kultury…neváhejte a tuto úžasnou část Španělska navštivte. Jen se připravte na to, že jedna návštěva nestačí!!

Vysněný relax:

Ráno vstanete v 7.00 a jdete si zaběhat po promenádě, kde rozhodně neběháte sami, kromě vás tu jsou chodci, běžci a cyklisti a je tu čisto!

Kolem 9.00 si dáte snídani. Někdy kolem 11.00 se konečně rozhodněte jít na pláž. Na baru si dáte drink, další si vezmete sebou(já H2O, bez keců, jsem ukázněná), a jdete na pláž, pozdravíte se s chlapci od lehátek (všude to funguje stejně, navíc když zjistí, že vás muž je fotbalista…😊

V 13.00 oběd   …atd.  musím říci, že tolik jsem nenaběhala, nenaplavala a nenajezdila na kole snad nikde. Ale nebylo zbytí… ta kuchyně, ta lahodná mana….

 Večer procházky a zastavení na té samé promenádě. I když terasa a bary v hotelu s poslechem živé hudby jsou také zážitkem.

 samotné městečko Torremollinos  a  nádherná jedinečná Málaga.

Je několik míst, která když v Malaze nenavštívíte buď jako byste v ní nebyli, nebo se musíte vrátit.( já doufám, že se vrátíme).

Jak nalákat fotbalistu do historického a kulturního skvostu jako je Málaga? No, úplně jednoduše. Slíbíte mu nejdříve návštěvu La Rosaleda, tj. stadionu FC Málaga a fan shopu (o tom pojedná samostatný článek). Poté s vámi půjde kamkoliv, pokud přerušíte kulturu a historii vhodnými pauzami na zahrádkách.

Zážitků a fotek mám mnoho snad oceníte mnou vybranou skromnou ochutnávku.

Pro mě nejmalebnější ulička v Torremolinos - Calle Perros

 




Samozřejmě moře a pláž

Též jedinečný úkaz, ze kterého jsou domorodci nadšeni, ale vy vůbec ne..... mlha ve dvě odpoledne...prý skvělé na dýchání.....ale vy jste přijeli kvůli slunci. Takovou jsem nezažila ani v Anglii, ale naštěstí byla jen dvě odpoledne

 

 Promenáda " běžecká dráha :) nesmí chybět



Pohled na pláž


A konečně Málaga
 Nejdříve La Rosaleda! :)
řeka, podle které k ní dojdete


a poté hned hurá směr katedrála! Ale nejdříve tržnice



Čisto je  i ve vedlejších uličkách vedoucích k centru


Konečně katedrála -  Catedral de la Ercarnacion z 1528 postavená na místě mešity, říká se jí též La Manquita , kvůli nedostatku peněz nebyla nikdy dostavěna.





Katedrála 

 Od katedrály  jdete starým městem k římskému amfiteátru, nad kterým se tyčí maurká pevnost Alcazaba z 11 st.
 Fotbalista byl již syt nadmíru historií a kulturou, proto jsem usoudila, že galerie, přístav, hrad atd bude lepší nechat na příště proto přišlo na řadu posezení na zahrádkách :) 


P.S.
 opět jsem se začala učit španělsky, neboť mluvit jen anglicky nebo německy je nuda,
 Píseň plují lodě do Málagy, začíná jinak
 a pár záběrů pro mého přítele ve stejném zájmu : skutečně všude je holub nebo ......







papoušek :)

Komentáře

  1. Nejlepší holub je holub poštovní.
    Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem ti udělat radost. Navíc scény, kdy holubi naháněli papagáje, a oni měli jednoho, který varoval před holubím trestným komandem:)

      Vymazat
    2. Radost jsi mi udělala. Děkuji převelice.

      Vymazat
  2. Díky za fotky, doufám, že se tam ještě někdy vrátím

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní návnada a heslo "Happy wife, happy life" si budu pamatovat a zkusím se jím i řídit :).
    S tou barcelonskou Gaudího katedrálou je to podobné, po 100 letech už měla být dokončena, ale nepovedlo se a není jasné, zda se to vůbec někdy podaří. Ale i v nehotovém stavu jsou obě katedrály krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heslo skutečně funguje, alespoň občas:D . A Málagu stojí opravdu za to vidět, a zdrzet se.:)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky