Neznámý....

 

Dnes je počasí, o kterém lze bez obalu říci: že by psa nevyhnal. A tak jsem zalezlá jako ten pes v boudě. Možná to tak má být a já konečně nenajdu žádnou výmluvu, proč se neponořit do třídění rodinného archivu a čtení korespondence z Velké války.


Války, války...Těkající myšlenky a dnes líně pracující mozek, se zarazí: 
 Co ten památník, o kterém jsi chtěla napsat po přečtení komentáře od Hanky už před čtrnácti dny? Pořád o tom přemýšlíš a nic pro to neděláš!? Stačí jen otevřít jinou krabici!“

 Už jako dítě jsem měla tendence prohledávat místa, kde jsem si myslela, že najdu poklad. Zákazy typu, nelez tam, nebo tam na tebe něco spadne, byly pro mě přímo výzvou.

Díky tomu jsem na půdě u babičky narazila na památník. Ale čí?! Pod zápisky jsou jména těch, kteří je věnovali, ale ani jednou není zmíněno jméno toho, komu jsou určeny. Koho vzpomínky tedy uchovává, a jak se vlastně na půdu dostal….?

První zápisky, doplněné výtvarnými počiny, jsou z roku 1939, ty poslední z roku 1944. První jsou od nejbližších, ty poslední od lidí pobývajících a pracujících v Massenu a Firstenvaldu.


 


Poklady bývají různé a odhalení odpovědí na otázky ohledně památníku by pro mě skutečně znamenalo objevení „pokladu“.


Komentáře

  1. Tak to je opravdu pěkný, leč tak trochu záhadný poklad :) Obrázky v památníku jsou krásné, třeba se ti jednou nějak podaří vypátrat, komu opravdu patřil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdoví, Radotím je na opačné straně Střed. kraje, než bydlím.

      Vymazat
  2. Také hledám takové poklady.
    Jakož mne baví i detektivní práce, když se pídím po okolnostech, kdy, jak a proč poklad vznikl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejně,mně zatím asi nejvíc chybí časová kapacita.

      Vymazat
    2. Času se mi také nedostává.

      Vymazat
    3. Dá se obrazně říci, že poklad je i najit čas😊

      Vymazat
    4. Vidím, že děláme to podobné, jen to musím ještě chvíli nechat kvasit, než z toho bude článek...

      Vymazat
    5. Je možné, že věnování u vlčích máků psala maminka vlastníka? Pak máš trochu rozmazané příjmení...

      Vymazat
    6. Vím, co myslíš, ale jméno se objevuje ještė u dalšich kreseb, to je právě zvláštní, jako by si dali u někoho ty obrázky namalovat.

      Vymazat
  3. Historické pohledy jsou opravdové poklady, jen bych měl trochu strach číst i druhou stranu, protože by tam mohlo být něco osobního či intimního, co mělo být určeno jedinému člověku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A totéž pro listy v památníku.

      Vymazat
    2. Já jsem vybírala listy, kde jsou vzkazy neutralní. V léťě jsem cetla dopis z roku 1900 byl plný bolesti, volání o pomoc příbuzné, člověk si hned uvědomí, jaké má štěstí.

      Vymazat
  4. Zaujal mě ten krasopis. To už se dnes neučí a je to škoda. Dcera měla také památník a má tam od nás pár obrázků a nějaké verše.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky