Jak jsme dělali řidičák za totáče.

 


 Tento článek není vhodný pro ty, kteří si myslí, že rčení: Účel světí prostředky, je špatné, nemorální a podobné nesmysly.

 Kdysi, už je to dávno… jsme coby studenti gymnázia měli možnost udělat si ve třetím ročníku řidičák, neboť vzdělávací ústav spolupracoval s místní autoškolou.

Měla jsem velké štěstí na instruktora Víťu. Malý rtuťuvitý mužíček, ale od těch zbývajících arogantních „ já jsem nejlepší řidič“,  oplýval  smyslem pro humor, praktický život, lyžování a tehdejší večerníček Mach a Šebestová. To nás spojovalo, a tak naše jízdy nebyly žádná nuda. No, ony nebyly nuda i z toho hlediska, že díky vybavování se mi podařilo projet jednosměrku, či nezaregistrovat, že vjíždím na hlavní z vedlejší a ještě mi uprostřed křižovatky „chcíplo“ auto.  V těchto situacích byla vidět zkušenost a hlavně pochopení Víti. Většinou to okomentoval jen slovy: Do prdele, tohle už nedělej, to jsem ještě nezažil, Víš cos mohla udělat.  Věděla jsem.

S brekem jsem šla za strýcem, který si z mnoha věcmi hlavu nelámal. Měl starou tisícovku. Vozil v ní flinty a další myslivecké krámy. Proto nebylo divné, že jednoho dne u nás zastavil, nabral mě, za vesnicí jsme si prohodili řízení a já po revíru získávala řidičské zkušenosti. I s couváním to rodina vyřešila. Dědeček postavil plac (ohraničený bedýnkami), otec nastartoval traktor, a já se učila couvat do vyznačeného prostoru. Oba dobře odhadli, že bedny poslouží na zátop, a traktor se neodře.

Před zkouškami jsme se setkali s ředitelkou autoškoly, a dozvěděli jsme se dvojce, jak budeme dělat jízdy. Pokud uděláme testy. Testy mi moc nešly, ale naštěstí se mi podařilo sehnat ….výsledky. Mě a spolužačku si po testech ředitelka zavolala. Přišla dvě blonďatá řidičská polostřeva: Holky, uděláte to, co vám řeknu.

Nastal den Dé.

 Se spolužačkou jsme byly představeny soudruhovi esenbákovi z dopravního a nasedli jsme. Ředitelku, která seděla na místě spolujezdce a jistila naši jízdu, jsme poslechly. A tak jsme obě naklusaly a poté usedly v těsných tričkách s výstřihem a v krátkých sukních do auta, jedna na místo řidiče, druhá vedle soudruha a vyjelo se.

Znovu skládám obdivný dík instruktorovi a ředitelce za to, že se po nás nevozili, ale naopak nás dvě dotáhli k tolik vytouženému řidičáku. Dodnes jsem si jistá, že soudruh vůbec nevěděl, kudy jedeme, mně že ředitelka upozornila na blinkr, že spolužačka v kopci couvala (já ne, já měla praxi z couvání traktorem a rozjíždění se tisícovkou do kopce). Pravda však je, že si všechny prohřešky pamatuji a snažím se být zodpovědným řidičem, což mnohdy nestačí, neboť jsem byla nedávno pokárána policií za nesprávnou jízdu v jízdním pruhu, k mému vzteku po právu.

 

 

Komentáře

  1. Inu, historie se neptá.
    Aneb - čo bolo, tobolo, těrazki...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, hlavně že mám ten řidičák :)

      Vymazat
    2. No takebjsem mel nevyuzitou prilezitost udelat si ridicsk na stredni..Nevyuzil jsem ji a namam jej dodnes, ac jsem se o to nekolikrat pokusil..

      Vymazat
    3. Šťastný ten, kdo nepotřebuje auto👍

      Vymazat
  2. Já jsem si v 80. letech chtěl udělat řidičák, i když jsme neměli auto, abych byl připraven, kdyby náhodou někdo bylo, ale vůbec nebylo možné se do autoškoly v Brně přihlásit, protože zájemců bylo mnoho, byl jakýsi pořadník a snad za půl roku by se na mě dostalo. Na to jsem rezignoval a dělat pak řidičák v r. 1996, kdy jsme si koupili ojetého Favorita. Začátky byly těžké, protože jsem autoškolu dělal v zimě, auto bylo na chalupě, choť už řidičák měla, ale bála se jezdit ve sněhu, žádný trénink načerno navíc jsem tak neměl. Když pominu, že v pozdější řidičské kariéře jsem jedno auto kvůli mikrospánku za jízdy zcela zničil, jezdím jinak v pohodě, choť však ne, ta se stále bojí a musíme se střídat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byla nutnost a krok k nezávislosti, silnice jse brázdila ve staré oktávce.😊

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky