Česnek



Česnek  byl už ve starověku kultovní rostlinou, řečtí lékaři ho nazývali “páchnoucí růže“ , římský filosof, přírodovědec a historik Plinius starší ho doporučoval při více než šedesáti různých zdravotních problémech, ale jako většina léčivých rostlin, je důležité vědět, jaké má jeho požívání účinky, abychom místo jeho pozitivní léčivé síly nepocítili jeho neblahý vliv na náš zdravotní stav. Česnek má silné protibakteriální účinky, působí antibioticky a antisepticky, desinfikuje vnitřní orgány, posiluje činnost srdce a pomáhá při cukrovce. Je vynikající i při použití zevně, ale s dráždí pokožku, a tak ji musíme chránit.

Jak jsem se již zmínila i u česneku platí jeho používání  s mírou, jeho silné působení může velmi neblaze působit na oběhový systém nebo vyvolat podráždění trávicího traktu. 

Nakonec moje oblíbená konzumace- svačinka: domácí sádlo, čerstvý česnek, jen ten chleba je kupovaný :( 

 

.












 

Komentáře

  1. Také mám ráda česnek. V guláši, ve špenátu, na topinkách. Ve větším množství může zatížit trávicí trakt, ale je zdravý. 🙂🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám dva dny dovolenou, k obědu byla rajská pol. a bramboráky.Česnekem jsem nešetřila. Nezbylo nic😊

      Vymazat
  2. Pívej pivo s bedrníkem,
    jídej oukrop s česnekm, budeš dlouho živ.
    .
    česnek, který o Štedrém večeru na stole ležel, má toto moc: Natři jím sekeru a tni do stromu, který má do tří dní uschnouti, zbavíš se ho jistě.
    /Z Josef Košťál: Rostlinstvo v podání prostonárodním"/

    OdpovědětVymazat
  3. Já si občas k pivu dám je topinky s česnekem.

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně v této variantě můžu česnek jen tak čerstvý na plátky. Jinak si bez něj nedovedu představit topinky, česnekačku, jaternice i tlačenku a spol.

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně takto česnek také miluju. Ale i na chlebu s máslem a se salámem, nemluvě o pečených bramborách s česnekem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky