Běžné radosti


 


Každé roční období má svou krásu i své nepříjemné stránky.  Milujeme jaro, ale nesnášíme neustálé změny počasí. Milujeme léto, ale vadí nám dlouho trvající sucha a vedra.  Nevadí nám ani podzim, ale jeho plískanice a studený vítr otravují každého.  Máme rádi zimu, když je taková, jaká má být, se sněhem, mrazem, bruslením, ale zimu s deštěm, vlezlým chladem….O to nestojí nikdo.

Není divu, že občas tedy podléhám dětinskosti a raduji se z jen tak… z čehokoli. Například: z máty, jejíž jediná chybka je, že jsem ji ještě nevyplela nebo šanty, která je připravená pro kočku jedné stálé zákaznice.



A tak si sedím na terase  a sním o tom, že bych chtěla alespoň nějaký čas prožít v levandulové Provence.

           

 P.S

 Prozřetelnost se ráda baví, a tak, i když jsem pohodově napsala o svém snění o Provence, klid mi není přán, neboť odpoledne…. kdy všichni slušní lidé a psi drží siestu, začal jeden pes vyštěkávat kořist.  Muži byli v klidu (říkali, ale spíš byli lenošní po obědě), avšak já zvědavá, tak jako má sestra.

Divný zvuk nás přiměl odvolat psy. Vyzbrojeny typickými ženskými zbraněmi, smetákem a hráběmi jsme zaútočily na vetřelce, skrývajícího se za poleny.  Když jsme ho odhalily, otřepaly jsme se. Vetřelec na nás začal výhružně syčet, ale já věděla, že jen kalí vodu. Byla to totiž krásná užovka, ale bojovná.Do pytle se jí vůbec nechtělo. Ovšem my, které ovládáme naše ženské zbraně, jsme si hravě poradily.

                                               

Užovka vyla vykázána z objektu a vyložena z pytle u jezera.  Bylo po akci.  odpolední siesta mohla pokračovat.


 

 

Komentáře

  1. Tak ta je předpisová, jen má měsíc zpoždění...

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda, had, pomoc, beru nohy na ramena! A tak skoro idylicky ten článek začínal... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ještěže to nebyla zmije, na tu bych asi smeták nemusel stačit.

    OdpovědětVymazat
  4. Mátu do mojita, užovku do rybníka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento druh máty si zákazníci skutečně kupují do mojita a užovks skutečně skončila v jezeře :)

      Vymazat
  5. Uf, tak to klobouk dolů, mě by z takového objevu asi kleplo :-)

    Ale ty drobné radosti, taky to mám takto ráda. Tento víkend mi přišlo, že jsem je vnímala po těch chladných dnech nějak víc - květy mi připadaly barevnější, voňavější apod. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem to chtěla napsat jako Nominek, nevšimla jsem si přehození účtů.

      Vymazat
  6. Hlavně člověk mohl čerpat konečně energii z přítody a slunce:)

    OdpovědětVymazat
  7. Toz pekna uzovka...U nas se mate a ostatnim bylinam letos take dari, ted jsem zasadil jeste italsky "smil" "magi" a santolinu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magi je skvělé, to vitanské už nepoužívám a santolina je moje láska:)

      Vymazat
  8. Užovku jsme na naší zahradě měli asi před pěti lety a také se podařilo změnit směr její cesty. Had mi nevadí, ale malá myš v chatě mě dokáže pěkně rozhodit.
    Máta se už na zahradě také začíná rozrůstat, mám ji ráda třeba jen se studenou vodou a citronem. Ta tvoje je nádherně bohatá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máta, majoránka, bazalka a další jsou náš hlavní artikl, tak se musím snažit :)

      Vymazat
  9. Jednou jsem takhle ležel na břiše jen v zelených slipech s vysílačkou a střežil vojenský prostor, kde se konaly střelby. Najednou mě něco polechtalo na lýtku, tak jsem se ohnal a pak se podíval. Plazil se už pryč černý had se žlutými klikyháky ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo štěstí, kdo by řekl, že i zmije střeží prostor, nejsem příznivec dvouleté vojny, ale nějaký ten pár měsíční kurz by dnešní generaci prospěl…

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky