Při běhu potkáte cokoli a kohokoli

 



Je zase jedno krásně dusné nedělní dopoledne. Chlapci jsou po fotbalech, a tak mě netlačí čas na vaření obědu. Jdu běhat. Se sestrou. Mladší a hubenější sestra běhá rychleji, mnohem rychleji. Ale včera si „práskla“ deset kilometrů, proto ji nevadí jít si se mnou zaběhat. Běhám raději sama, mohu si přitom filozofovat a přemýšlet o nesmrtelnosti brouka či lehkosti bytí.

Sestra tento náš běh využije k tomu, že nezavře pusu a stačí mi vylíčit vše, co zažila, přečetla a viděla. Já neodporuji, mluvit s ní za běhu bych neudýchala, ale nevadí.  Pravdou je, většina zážitku se stanou při běhu s ní.

A tak běžíme, ač je hezky, běží se na nic, mám těžké nohy a po včerejším tenise cítím „prdelní svaly“.

Sestra mi právě dolíčila jeden díl detektivky, načeš ztichla.

„Hele, tamhle je asi doga?!“

Zamžourám do dálky: „To nevím, nezdá se ti nějaká divná?“

„No je nějaká divná, tak nějak divně stojí…“ pořád běžíme a ani nás nenapadá, že bychom možná měly běžet jinudy, ale když ta doga vypadá tak divně? Najednou živočich zvedá uši, staví se k nám čelem a vydává zvuk:

„IA! IA! IA!“

„No tak to mě pos*r, to je OSEL! To ani nikde nemůžeme snad říci, že jsme nepoznaly osla od dogy“

„Já můžu, já jsem dnes vyběhla bez čoček“ směju se. 

Když míjíme osla, sestra se ho mile ptá: „Jak se jmenuješ, fešáku?“

„Pepík!“  vykoukne z křoví fousatá hlava starýho Pecha a mě z leknutí málem trefí.


„Holký! Nechcete vzít Pepíka, taky rád utíká.“

„Raději ne, pane Pech, jeden šok stačil.“

Běžíme dál. Jsme na sedmém kilometru a můj běh nestojí za nic. Zastavuji vztekle a říkám, že dojdu. Sestra běží dál. Míjím pole, které patří bratranci, zdravíme se a jeho manželka typ Hagrid na mě volá:

„Proč neběžíš? Ty už nemůžeš? Nechceš nám pomoct?!“

Jen žasnu, dneska je to fakt vydařený! „Ne, to tedy nechci!“  A z posledních sil se dávám do běhu.

Naštěstí mě v  úsilí doběhnout začala  podporovat nově se rodící myšlenka na jedny vychlazené Svijany. A ty si po dnešním útrpném běhu zasloužím.

 

 

 

Komentáře

  1. Na oslíky se nevolá "Jak se jmenuješ?", ale "oslíku, otřes se!".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, no hlavně nepotkat příště žadného vola :)

      Vymazat
  2. O oslech je jedno hezké ruské přísloví:
    "Osel i ve lví kůži po hlasu se pozná."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle by měla znát naše politická reprezentace, jestli se jí tak dá říkat:))

      Vymazat
    2. Na ně hodí i toto: Oslové vespolek se drbí.

      Vymazat
  3. Tak jsem gůglil i další přísloví o oslech - hezké je i toto:
    Wenn es dem Esel zu wohl wird, geht er aufs Eis (Oslu když se dobře vede, jde na led tancovat.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, mě se jen nelíbí, že na ten Eis chtějí nahnat i nás...😡

      Vymazat
  4. Nevím, proč se říká: "Ty jsi ale osel!", když je to tak krásná DOGA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes k omylu nedošlo, Pepík nás zdravil už z dálky :)

      Vymazat
  5. Jsem ráda, že jsem nakoukla na tvůj blog, protože jsem se fakt pobavila 😂 A protože smích léčí, tak díky za skvělou léčbu 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též si myslím, že když máme horší období a začínáme se usmívat a smát, jsme blíž k vyléčení naší bolavé duše :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky