4.12.2021

       

Dnes máme 4. prosince. Včera sv Barbora zanechala za okny sladkosti, ale protože je vždy co zlepšovat, nadělila i dárky v podobě uhlí, česneku, cibule a brambor. A jako hlavní představení si ponechala probuzení do pravé zimy, zasypala přírodu sněhem. Snad chtěla, abychom se v myšlenkách vrátili do doby, o které nám vyprávěli prarodiče, a to do doby, kdy i v nížině napadlo i přes metr sněhu a a první práce na statku byla prohazovat cestičky k jednotlivým budovám.

Možná proto jsem upadla do nostalgie a začala jsem se prohrabovat archivem. Narazila sem na skladby, které hrál dědeček na pianino, a jen si povzdechla, škoda že hraju jen jednou rukou a navíc mizerně. Tyto tři mi přijdou podle názvu jako dělané pro předvánoční dobu….

Komentáře

  1. Líbí se mi, jak ty staré noty mají krásné kresby na titulní stránce.
    Sníh padal i dneska v Praze.
    Ty nadýchané vločky krásně pohlcují zvuky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase žasnu, jak se předci starali o všestranný rozvoj a rozhled dětí. Hudba, Sokol, a kvůli cizím jazykům šup na půl roku na výměnu. To není dnešni doba, ale doba c.a k. Rakouska Uherska a poté 1.republiky

      Vymazat
    2. Já to čtu i na starých pohlednicích ze své sbírky, nejvíc mne pobavil text na pohlednici z Vídně (z dob R-U):
      "Mám se dobře, chodím na hodiny němčiny a krasopisu a do tanečních. Budeme-li v říjnu stávkovat, přijedu domů."

      Vymazat
    3. A to to cenné, vzpominky, dnes většina napíše sms, ještě s chybami, a smaže ji.stejně jako vzpomínku.

      Vymazat
    4. Takové kaligraficky vyvedené knížky s notami jsem hodně kupoval v antikvariátu a mám jich celou řadu, např. Chopinovy valčíky. Už tehdy věděli, že obal prodává.

      Vymazat
    5. Občas se vyskutují v antokvariátech - zpř:
      https://www.antikvariaty.cz/?action=ShowImages&id=663484

      Vymazat
  2. Jediné, co jsem pochopil je pianoforte ...

    OdpovědětVymazat
  3. My jsme takovou nadilku dostavali na Mikuláše...Klasicky Mikuláš s certem k nam nechodil,v..

    OdpovědětVymazat
  4. Když se probirám těmi starými tiskovinami,, jsem ráda, že nevyletěly komínem, trochu mi to pomáhá představit si " starou dobrou 1. republiku", jak vzpomínali prarodiče.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky