Různý pohled

 




  Šachové období  skončeno. Domalovala jsem obraz, i když musím říci, že nápad není můj, kdysi jsem viděla něco podobného , a tak jsem si to po letech namalovala. Přišel asi ten správný čas a nálada.  Dáma a její ochránce  král, tak měl z mého úhlu pohledu působit obraz na ostatní.

No… to jsem se spletla:

„Tak domalováno, co na to říkáš?“ ptám se muže.

„Pěkný, něco na tom je.“

A?... Jak na tebe obraz působí?“ Dychtila jsem se dozvědět  odpověď souznící s mým cítěním.

„Nevím… Vidím blonďatou mrchu, co je drzá na krále.“

Tak trochu šok... pro mě: „Jak drzá?! Je ráda, že má svého ochránce!“

„To si nemyslím.“

Další reakce mě dostaly také.  Moje vcítění do obrazu nikdo z dotazovaných nesdílel!!

A tak jsem se dozvěděla, že je  to „ totální deprese!“, boj dobra a zla, a kde je šachovnice, nebo jestli tam nemám moc černé….

Jediný, jehož reakce mě pobavila, byl starší syn, ten po vydatném obědě na mou otázku: jak na něj obraz působí, zahalekal: „ No racism!!!  Usmíření Kúdeli a Kamara!

Asi se vrátím k malování jídla a krajinek….

 

 

Komentáře

  1. Nazval bych obraz "GARDE".
    Je v tom víc významů.
    Výrok staršího syna je dokonalý. Možná bys mohla obraz nabídnout Tvrdíkovi😎😋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Název se mi líbí, ale nejsem si jistá, zda by se Tvrdíkovi líbil, zda je dost pročínský :)

      Vymazat
    2. musela bys dámě sešikmit oči...

      Vymazat
  2. Za nimi stojí skryta armáda pikolíků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohlo by být: skrytí jako skřeti v Pánu prstenů...

      Vymazat
  3. Moderní kritik by v tom viděl příběh: Černý král vyvádí bílou dámu z říše tmy. Konec je off šem neholllywoodský; až dojdou na světlo, černý král se rozplyne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...nebo se stane bílým, jako Gandalf a zachrání ji ( nedám si prostě vzít svou ideu o šlechetném králi :)

      Vymazat
    2. to je ten holyvůdský konec podle Hepy Jenda.

      Vymazat
    3. Když se tak hezky česky bavíme mohl by to být i holyvůdcovský Hepy Juanito

      Vymazat
  4. Nazval bych to "Napětí před partií"..Ale jak známo, člověk cosi napíše či namaluje, ale jak to "vypustí do světa"tedy zveřejní, už to žije svým životem..

    OdpovědětVymazat
  5. A já bych prostě řekla, že se mi ten obraz líbí :-) Čím je to malováno?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se usmívat, já jsem totiž rok či dva viděla úplněk, úžasný, vypadal jako démon, a tak jsem začala malovat, jenže pak se mi chtělo spát, už se mi nevrátila chuť a úplněk byl stejně ten tam, tak jsem si říkala, že na ten černobílý podklad namaluji šachy, že se to hodí, odborník teď asi šílí, ale já fakt jen maluju ráda:) teď mám jiný plán, vrátím se k zahradní keramice )

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. To jsi tedy opravdová malířka, takový obraz vydrží staletí.
      Nebudu mu posouvat interpretace, ale malba je opravdu kvalitní, má pěkné odlesky podle dopadajícího světla.

      Vymazat
  7. Já tedy jo,😊Ale co člověk nevyzkouší, to nepozná😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky