Zloba fotbalové matky

 V neděli ráno jsem vstala, uvařila si čaj, šla zbuzerovat mladého pána, že jdeme běhat, protože k obědu bude cikánský guláš.

Oblékla se, otevřela noťas a… a vytočila jsem se…tedy až po přečtení článku, rozhovoru trenéra pana Hoftych. Pan Hoftych totiž bez příkras popsal situaci týkající se našich dětí, které jsou odtržené od svých zájmů, kterým už věnovaly tolik svého nadšení. Škoda že jeho přirozené, pravdivé názory na věc, nejsou více vyslyšeny. Od této chvíle, kdyby potřeboval sbírat hlasy, ten můj určitě má.

Hoftych: Chci budoucnost pro naše děti. Bez hadru na papuli

9. února 2021  7:58

Zdroj: https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/pavel-hoftych-a-covid.A210208_232532_fotbal_ald

 

 Jsem ta, která se celý život snažila vštípit synům do těch jejich fotbalových palic, že je hezké, že hrají fotbal, ale že ještě důležitější je dokopat se k dobrému vzdělání a tím i zaměstnání, neboť fotbalová štěstěna je proradná, zkorumpovaná a k úspěchu talent a píle nestačí.

Avšak jejich otec – fotbalista byl pro má tvrzení velkou protiváhou, a tak začalo dojíždění na tréninky 4x-5x týdně + zápas + škola, což pro nás žijící na venkově byl časově docela zápřah.

Ale co by rodiče neudělali pro své kluky, kteří oba dostali příležitost hrát i I. Celostátní dorosteneckou ligu.

Proto jsem v poslední době tak vytočená a vzteklá, když vidím, jak se ničí sportovní život našich dětí. Nemůžu pochopit (ono totiž nejde pochopit nesmysly), jaký je rozdíl mezi tím, proč mohou trénovat a hrát profesionálové a  ne amatéři, děti, mládež, dospělí. Tady přece vůbec nejde ani o výkonnost, ani o peníze, ale o pohyb, uvolnění, radost z pohybu, a proto musí každého nadzvednou, když vám blábolové nahoře blábolí, jak je důležitý sport a pohyb, který utužuje naše zdraví, a na druhé straně ho omezí  na minimum, protože kolektivní sporty jsou odpískané.

Když vezmu mladšího syna, kterému je osmnáct. Od pěti let je to škola- trénink a teď, poslední tři měsíce? Když si jde zahrát „na tajňačku“ fotbal, směje se, kdo je udá. Místo tréninku 3x v týdnu posilovna  a běh, vidím někdy, jak ho to nebaví, jak mi odsekává, že není běžec, že je fotbalista. Teď  je konečně zamrzlé jezero, tak z něj bude bruslař a hokejista. Ale on chce hrát fotbal. Bohužel jsou „nahoře“ asi jen nesportovci, a tak má smůlu.

P.S.

Současnou situaci neberu na lehkou váhu, a to že  mám smysl pro pravidla, zodpovědnost a povinnost na tom má svůj podíl i to, že celý život sportuji. A díky sportu se částečně uklidnila i má povaha. Já jsem už takzvaně sportovkyně po sezóně, já už skutečně jen udržuji svou fyzičku a mohu pobíhat v lese a mezi poli. Ale děti a mládež má mít jiné možnosti.

 

 

 

Komentáře

  1. Mluvíš mi z duše.
    Tady by mě jednat Plaga, ale ten je taky na baterky.
    Ono už to začalo dříve, když se na školách snížil počet hodin tělocviku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínám si, jak mi jednou jedna fotbalová matka, učitelka tělocviku, vyprávěla, že na ni přišel na vedení anonym, že si čísi dcerka doma několikrát už stěžovala, že je unavená, protože musela běhat 2x za sebou šedesátku.
      Mě jako dítě by hanba fackovala a další facku bych dostala od otce - hokejisty.

      Vymazat
    2. Náš tělocvikář na gymplu dal (výjimečně) studentům i čtyřku na vysvědčení. Ředitel se mu to snažil vymluvit s tím, že přeci každý nemá na sport talent. Tělocvikář děl, že na matematiku taky nemají mnozí nadání.
      "Ale dá se to naučit," děl ředitel.
      "A sport se dá natrénovat. Až studenta uvidím, jak před vyučováním vyklusává kolem školy, tak mu tu trojku dám," uzemnil ho tělocvikář.

      Vymazat
  2. A když mi napíšeš do zprávy autorovi na mém blogu svoji mailovou adresu, tak ti pošlu sken ze starého Rankova slovníku - heslo "Fotbal".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zdá se, že ta služba na Blogspotu moc nefunguje, nic mi nepřišlo. Tady je můj mail pt_pt@volny.cz

      Vymazat
  3. Je to opravdu smutné. Sama jsem na základce navštěvovala hned několik kroužků, a kdybych na ně nemohla najednou chodit, bylo by to velmi frustrující. Děti budou za chvíli úplně bez motivace, a nebude se jim chtít vstávat od počítačů...

    OdpovědětVymazat
  4. Je, a o to smutnější, že jsou bezmocní jak rodiče tak děti.

    OdpovědětVymazat
  5. A ještě - zaujal mne ten cikánský guláš, ten pojem neznám. Můžeš ho, prosím, přiblížit?

    OdpovědětVymazat
  6. Mohu sama sloužit jako příklad. Nesportovala jsem a chytila se špatné party, v mých očích samozřejmě nikoliv, rodičům přibylo na hlavě hodně šedivých vlasů. Můj mladší bratr sportoval od malička závodně a neměl čas dělat ptákoviny. sport je velice důležitý faktor ve výchově dětí.
    Také neznevažuji současnou situaci, jsem si vědoma, že to není prdel. Byť je vše nové, žijeme v moderní společnosti, je mi tudíž záhadou, proč se vším zaobírá tak úzkých kruh lidí a kde jsou skuteční odborníci, nejen v oboru zdravotnictví, ale i běžného normálního žití. Možná by ten komplexní přístup měl smysl. A jen malý postřeh, v mém okolí jsem už zaznamenala desítky udání, lidé si závidí i nos mezi očima.

    OdpovědětVymazat
  7. Oba naši synové prošli dorosteneckými fotbalovými oddíly a také plaveckými, zvláště mladší tím žil a v lokálním plátku, kde zveřejňovali výsledky i se střelci gólů a on jich dal za sezónu 15, noviny vždy schraňoval jako poklad, jakmile ale se to dostalo na intenzivní úroveň, v plavání 5krát týdně, už to dělat nechtěli.
    Poslední rok jsme chodili s vnučkami na plavání, ale kurs byl neustále přerušován lockdowny, teď mají 4 a půl a plavat ještě neumí, bazén je dlouhodobě zavřený a je ve hvězdách, kdy se otevře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nynější stav mě mrzí hlavně kvůli dětem a mladým lidem, my, kteří jsme ošlehaní životem si poradíme, navíc mládí je krátké, dospělost dlouhá, je škoda, že mláďata přicházejí o svůj bezstarostný věk v této době.
      Jsem ráda, že jsme kluky vedli k všestrannosti, a postaví se k více sportům.
      A vystřihování či lepení a schovávání i těch kraťoučkých zpráv, kdy se mihlo jméno kluků... doufám, že ještě neskončilo! :)

      Vymazat
  8. Ono je to postavené na hlavu celé... Základ by měl být amatérský sport, mládež dorost.. A vrcholové profesionálové pověstná špička ledovce.. Ale v ejlkonomice se prachy to i jinak, s tim nic neudrlame

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lépe to vystihnout nejde... je to však hnus velebnosti.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky