Příběh o správném rozhodnutí


 Příběh o správném rozhodnutí. Otázka zní: ,,Bude vítěz skutečně  šťastným vítězem?"

Doplnění příběhu....
Napsat, že umím hrát šachy, by byla drzost, a tak raději používám výraz, že vím, jak hýbat figurkami. Dědeček mi říkal, že můj charakter není k tomu, abych se hrou trápila, ale že si ji mám užívat. Královská hra. Zdá se, že k tomu došel už po pár partiích, když zjistil, co všechno stihnu udělat, než jsem zase na tahu. Na rozdíl od sestry, která se snažila být „šachistkou“, a dokonce chodila i do šachového kroužku.

Ale mně se líbilo hrát šachy jako příběh, figurkám jsem dávala jména. Sice mi bylo jedno, že má královna je Hildegarda a král Karel Veliký, bílý střelec byl Tristan a věž, kterou chránil, Isolda, pěšáci stateční rytíři. 

A proto jako moudrý muž, došel k závěru, že snahy naučit mě nějakou strategii by bylo asi marné.

Mně to nevadilo. Touto mou hrou se mi dařilo, kromě dědečka, porážet většinu příbuzných, kteří si mylně mysleli, že umí hrát šachy. Myslím, že dědeček, který šachy hrál celý život, se  mnou hrál rád z toho důvodu, že se bavil mými smyšlenými příběhy, které se odvíjely na šachovnici a já se zápalem malého dítěte komentovala. :)


Komentáře

  1. Ptal jsem se na to krále Pyrrha, ale ani on to nedokáže posoudit.

    OdpovědětVymazat
  2. A možná, že kdybys ústy krále Richarda III volala:
    "Království za koně", by ti dědeček dva dal🙃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš, že mi už tenkrát dědeček říkal,že prevíta z Richarda udělal hlavně Shakespeare😉

      Vymazat
  3. Myslel som, že šachy hrať viem, až keď som práve na tohoročný Boží hod vianočný bol vyzvaný nudiacou sa vnučkou. Yo Švajčiarsku je na to veľvýznamný výraz "chaš tenke!". Adekvátne približne výsmešné "môžeš si myslieť"... (ked si na to dostatočne blbý!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před pár lety strýc-stavitel vyzval staršího syna s jasným cílem ukázat rozdíl mezi ním, uznávaným odborníkem a mladíčkem tehdy ještě studentíkem. Šachy jsou ale asi i karma. Hráli pět partií, než strýc vyhrál😊

      Vymazat
  4. Podobným způsobem umím hrát také, kdysi jsem náruživě hrával s jedním spolužákem, který měl teoretickou průpravu ze šachového klubu, znal nejrůznější zahájení a koncovky, a samozřejmě jsem stále prohrával, říkal jsem si, že není možné, abych někdy jen se selským rozumem neuspěl, ale nepovedlo se to. Pak už jsem z netrpělivosti dělal i zbytečné chyby a po pár tazích z beznaděje smetl figurky a raději už toho nechal. Dnes jsou šachisté skoro jako chodící encyklopedie a myslím, že radost ze hry se trochu vytratila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, hra má být o radosti a požitku i z malého úspěchu a když je velký úspěch, není snad lepší motivace. Navíc mě bavilo, když jsem si představovala,např. jak Roland bojuje se Saraceny. V dětství jsem byla zcela pohlcena různými příběhy z dávných dob a dědeček- vypravěč- měl na tom velký podíl

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky