Dnes je krásně příjemný podzimní den….

 

Dnes je krásně příjemný podzimní den….

 K napsání článku mě přivedl jiný článek, který jsem četla včera. Byl to rozhovor a jedna z otázek směřovala na neokomunismus a progresivismus. A tak tady sedím u právě umytých oken (tzn. do tří dnů prší, ne-li hned dnes) a přemýšlím o tom, jak se skutečně vzdalujeme od původního daru přírody. Od daru, kdy nám příroda nadělila, možnost používat ruce a pracovat s nimi, abychom mohli zvyšovat svou rozumovou kapacitu.

Ale teď se mi zdá, že se to zvrtlo. Lidská mysl jako by se povyšovala nad přirozenost a od přírody nás odcizuje. Čím dál více se vyskytují lidské bytosti a skupiny, které nás nutí přijímat pouze jejich názory a jejich způsob života. To mě děsí, nástup jakékoliv totality mysli a moci.

Přemýšlím o tom, že i když se celý život „flexibilně“ přizpůsobuji pracovním potřebám a snažím se pochopit různé moderní trendy společnosti, aby se ze mě nestala zkostnatělá fosílie, upřímně řečeno pochopit, je asi špatný výraz, lepší by byl…zjistit o co jde, abych v závěru konstatovala, že opět vytvoření nějakého pseuda, zcela odtrženého od přirozenosti, kterému se ale díky křiklounství dostává mediální podpory.

Přemýšlím o tom, že ačkoliv mi byly dány do vínku dvě vlastnost, a to říci, že pokud si myslím, že je to špatně, tak to prostě dělat nebudu, tak naštěstí i naprosto opačná, a to půd zodpovědnosti za své blízké, který mě občas donutil tzv. držet hubu a krok. Sice mi z toho bylo vždy na zvracení, ale asi nejsem taková morální persona, abych kvůli tomu, co si myslím, zkazila šanci někomu z rodiny.

Proto mě směry, kterými se chce ubírat čas lidské společnosti děsí, nechci, abych se vrátila do totality a nechci, aby ji zažily mé děti.

Tak, konec filozofování, okna jsem umyla, uvařím oběd, odpoledne půjdu na jmelí, začnu s výzdobou a zítra zapálím na svícnu první adventní svíčku. Koneckonců dnes je takový krásně tichý příjemný podzimní den.

Komentáře

  1. Co se týče mé filosofie - tak já jsem ludibrionista jako Ladisalv Klíma /Svět pak vypadá jako nevinná hříčka jeho absolutní vůle, odtud pramení tzv. ludibrionismus, neb je známo, že si hraje (ludit)/
    .
    Matička příroda si nakonec poradí. Ostatně každá revoluce nakonec své děti požere.
    .
    Jednou jsem kdesi četl: "Kdyby existoval Bůh, nestrpěl by na světě takovou čeládku jako jsou lidé."

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s tebou, to, kam a jak lidská společnost směřuje, nebude nic pěkného. Myslím, že současná vlna pandemie je takové obrovské varování před naším chováním, před tím, co si člověk čím dál více k planetě a i lidem okolo dovoluje. Těžko říci, co nás čeká, ale jestli to budou nějaké světlé zítřky, tím si úplně jistá nejsem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S varováním souhlasím, bohužel dost lidí si to vykládá něco jako ve smyslu urvi, co můžeš a po mně potopa.

      Vymazat
  3. Největší neokomunisté jsou zrovna ti, co nejvíc křičí, jak je ohrožena demokracie, stačí jen když má někdo jiný názor, hned se ho snaží zašlapat. Lidi jako Halík, Sommerová, Smoljak, ..., jsou kádrováci nejhoršího ražení, pořád sepisují stupidní petice a organizují spacákové revoluce, protože přece musí být po jejich za každou cenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A sponzorují to výrobci spacáků a jiných táborových potřeb.🤡

      Vymazat
    2. já kromě jiných za neokomunisty považuji většinu lidskoprávních aktivistů, ať se spacákem, nebo ne.

      Vymazat
  4. Dôležité je pre mňa NEPODLIEHAŤ MASE. Viď aj knihu nositela Nobelovej ceny Eliasa Canettiho "MASSE UND MACHT"!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže moc masy může být tak zdrcující, že je jeden rád, když přežije její převalení.

      Vymazat
  5. Venca Dg říkával "Chčije-li tvůj druh, chčij taky, nebo alespoň chcaní předstírej". Ale to sem asi nepatří.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky