Rybí hostina

 

 Ryby by neměly chybět v žádném jídelníčku. Říká se. Ale já bych tak dogmatická nebyla. Já se třeba  ryb nezříkám…. ale….rybina mi jednoduše smrdí a špatně připravenou rybu?! To si dám klidně jeden den půst, on  mi beztak prospěje.

Jenže… Co když vaši maskulinní spolubydlící naloví a projevuje se u nich Paulův reflex, jak se těší na rybí hostinu? Co s tím? Navíc ty jejich pubertální poznámky, bez ohledu na věk, jako: to dáš, věříme ti, neboj se toho, atd.

Asi bych se jim na to vykašlala, nebýt mé ješitnosti a náhodné návštěvy sestřenice, kterou nemám ráda a která samozřejmě přispěchala s tím, že můžeme vařit spolu a že by zavolala kámoškám a byla by to „bžunda“. Nesnáším slovo „bžunda“!  Nesnáším ji a na její kámošky už teprve nejsem zvědavá.

Tak co ty ryby?

Hm… Říká se, že chlapy čerpají moudra u piva, ale kde mám čerpat já. Naštěstí  je v městečku samoobsluha a tam… tam prodavačky vědí i to, co nevědí.  Naštěstí je jedna rybářova žena. A to už jsem měla zaděláno na úspěch.

A tak tedy jsem vzala ten největší plech a dala ne něj kvalitní pečící papír. Nejdříve jsem na plech položila kapra a jen posolila a pokmínovala, dále jsem  pokládala zbytek: plotice, perleny, okouna a cejny, část jsem jen posolila, přidala slaninu a citron, k  další části jsem navíc přidala rajčata. Trochu másla a šup do trouby!

Teď jen dodělat přílohy: salát, bylinky, brambory. Musím se pochválit, také proč ne? Podle mě se jí i očima, a to se povedlo! Navíc jak jsem háklivá na rybinu, byla jsem překvapená, že vůbec nebyla cítit. Cítit byla jen vůně ryb.

 Stejně ale i přesto, že jsem sklidila zasloužený úspěch, jsem ráda, na rybí lov se chlapci díky nedostatku času vydají tak jednou max. dvakrát během léta.

                                                   


Komentáře

  1. To jsou takové ty opražené rybičky? Tak to už jsem roky nejedla:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ryby jsou fajn. Když se dobře očistí, tak vůbec nejsou cítit. Ty tvoje vypadají lákavě, dala bych se pozvat :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mám osyp ze slova bžunda, zvedá se mi žaludek ze spojení nech si čvachtat a jako největší hrůzu vnímám infantilní oslovení v běžném hovoru.
    Já ryby mohu, ale víc tedy ty mořské a ze všeho nejraději čerstvého tuňáka, to je delikatesa.
    A tvůj výsledný produkt vypadá velice lákavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě, co mají stejné pocity při slově bžunda, u mě to umocňují ještě lidi, které nemusím.

      Vymazat
  4. Tedy, to vypadá opravdu lákavě! Ryby jsem měla jednu dobu hodně ráda, nicméně od té doby, co jsem viděla dokument o plastech v mořích a o tom, že jsou plastové mikročástečky i v rybím mase, se jim vyhýbám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle jsou z "jezera", z bývalé pískovny, která je zatím ještě celkem čistá :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky