Přátelák

 

Tak jsem po čase shlédla přátelské fotbalové utkání Mladšího, kategorie U19.

Uvedení do děje: Mladší: 190 cm, silový typ: bojovník, kterému je jedno, zda je to přátelák nebo mistrák, prostě hraje naplno.

Matka-Já: 172cm, silový typ, v pohodě pokud ji někdo nevytočí, inteligentní natolik, aby věděla, že se musí krotit.

Přátelské utkání: dva odvěcí rivalové v jakékoliv kategorii.

Diváci soupeře z pohledu matky: tatíci, kteří v se hejnu chovají, jako kdyby hráli nejméně za repre, ale ve finále z nich padají takové nesmysly, že by se za ně musel každý fotbalista stydět.

Stručný děj:

 Dobře mi tak, mám se držet toho, že za klandrem mám stát sama, abych nemusela poslouchat ty nesmysly padající z fotbalově všeznalých maskulin. Dobře mi tak, protože si vždy jako neználek stoupnu mezi protivníky, když se nedržím pravidla výše uvedeného!

Z mého spokojeného pohledu byl soupeř partička baleťáků, takže když Mladší na půli přerušil hru a zboural protihráče, vyslechla jsem narážky na likvidační faul. …Divné, protože protihráč hned vyskočil. Při druhém zákroku, kdy Mladší zabránil čistým zákrokem gólu, byl nazván prasákem. No, já mám o prasákovi jiné představy, možná proto jsem se neubránila smíchu a byla jsem podezřelá, jak vypovídaly pohledy směřující ke mně. V tu chvíli jsem si uvědomila, že se mám držet svých zásad a odešla jsem si užívat zápas jinam. A uvědomila jsem si, jak je život nevyzpytatelný.  Kdyby Mladší hrál na soupeřově straně, tatíci by mu tleskali, protože by přes něho nikdo nepřešel a oceňovali by jeho čistou tvrdou hru, ale byl halt na špatné straně.

Po zápase sedím ve stínu v autě. Mobil.

„Čau, už jdu“

„Ok, jsem ve stínu, jedu.“

„Čau“. Otvírá dveře.

„Čau, ty likvidační prasáku!“ neubráním se smíchu.

Mladší nechápe, tak vysvětluji. Vyslechnu jeho verzi a podrobujeme soupeře „ konstruktivní kritice“, při které se skvěle bavíme.

Komentáře

  1. Kamarád říkával "Prase z pazderny".
    V dobách svého mládí jsem hrával na Černo nejnižší soutěž a filosofii fotbalových tatíků znám. Vydalo by to na román.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prase z pazderny, to neznám, ale je to dobrý, jen mi řekni, co je pazderna:D
      Fotbalovým tatíkům by měli občas zakázat vstup, protože pro kluky je to často to nejhorší, co je na hřišti může potkat.

      Vymazat
  2. Pazderna je místnost nebo budova, kde se sušilo konopí či len.
    Občas tam i přespávala chudina.

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm... díky, teď můžu dělat chytrou:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem dal do svého posledního článku takovou doušku k této stati.

    OdpovědětVymazat
  5. Ted ji čtu a nemohu se ubránit úsměvu😊,zítra na čekané na synka, až se vrátí z tréninku duchaplně zareaguji. 😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky