Nedokonalost člověka

Nedokonalost člověka


Je mnoho podob nedokonalosti člověka, a jen ztěží lze napsat přiměřeně dlouhý smysluplný článek. Ale za pokus to stojí, mohu tímto poměřit svou nedokonalost se schopností vytvořit cosi říkající text.
Vrhnu se na všeobecnou rovinu nedokonalosti člověka, jež spočívá už jen v tom, že mnoho lidí je přesvědčeno o své jakékoli dokonalosti, což můžeme zmínit jako jeden z přímo dokonalých lidských omylů.
Zajímalo by mě, odkdy lidé přestávají pochybovat, odkdy je jejich pochybnost zastíněna tupým sebevědomím, vlastní neomylností, neochotou přijmout jiný názor nebo jen větší a větší leností a nechutí "dokopat" mozek k činnosti.c
Možná by mi někdo s údivem na tváři odpověděl:
Vždyť jak lehké, nenáročné a hlavně bezpracné je přijmout to, co se nám nabízí v tom úžasném konzumním světě, ve kterém se nám žije tak dobře. A že s námi někdo manipuluje?! To není možné! To bychom poznali, to by si nikdo nedovolil!
A těch pár bláznů, kteří pořád pochybují a nutí nás přemýšlet a dívat se dál než za hranice našeho pohodlí?! Těm by to jejich myšlení měli zakázat, aby nás, spokojené konzumenty čehokoliv, přestali otravovat.
A přitom právě opak je pravdou.
Jednou kdysi někdo pronesl, že dokonalost není maličkost, ale dokonalosti docilujeme maličkostmi. Proto možná v dnešním tak uspěchaném světě, kdy skoro každý chce svého dosáhnout teď hned, na trpělivost s maličkostmi nemáme čas ani chuť a tím jsme schopni se smířit s průměrností, o které si mylně myslíme, že jsme dosáhli na nejvyšší mety.
A jak si tak čtu článek, napadají mě pochybnosti, protože díky tomu, že někteří v danou chvíli nepochybovali, obohatili lidstvo objevy a vynálezy, které nám zdokonalují kvalitu žití.
A tak tu sedím a čekám na synka, až se vrátí z tréninku a s myšlenkami jsem dokonale v koncích.
Vlastně tím potvrzuji svou nedokonalost, a je mi to tak nějak jedno. Vždyť já mám svou nedokonalost v podstatě ráda, nutí mě zlepšovat se, nebo dělat věci, které by "dokonalí lidé" nedělali.
Má to jen jeden háček, mou nedokonalost mi nesmí nikdo připomínat. To bych se také mohla dokonale "vytočit."

Komentáře

Oblíbené příspěvky