Divnorok (1)

 

Divnorok

V některých písních je uložená pravda, kterou, i když se nám zdá jako klišé, bychom si měli  připomínat jako moudrost, nebo radu, když nám v životě nesvítí slunce nad hlavou. Chytré nebo životem vyzkoušené myšlenky nám mohou pomoci překonat dobu, kdy se nám zdá, že stojí všechno „za nic“.

Nevím proč, ale vypadá to, že 2024 má být pro mě rokem na téma: „Uvidím, co vydržíš?!“  Možná jsem si to přivolala sama, když jsem v lednu pronesla, že mám pocit, že hlavním mým cílem v tomto roce bude přežít!  Měla jsem být ticho. Na druhou stranu jsem si pro povzbuzení začala všímat víc krásných maličkostí, které člověk snadno přehlédne a dokopalo mě to  zbavit se o něco více pokrytectví. 

 Navíc  teď, když jsem uviděla, jaká skutečná neštěstí přišla k mnoha lidem po vodě,  musím se i studem začervenat, protože já….já vlastně jen řeším nepodstatné a hlavně rešitelné sr+čky jedné famílie, ale někteří musí zápasit se skutečnými životními problémy.  

 

 Tři podivnosti srpna a září

                                              Rozkvetlá třešeň v srpnu


                                            Seřadiště špačků : už toho tady máme dost! Odlétáme

                                                      Kudlanka nábožná v Polabí- tak to jsem vůbec netušila, že tu žije...

Komentáře

  1. Otevřel jsem si Přírodopis živočišstva, sepsanou Dr. Otto Schmeilem (vydáno 1906) a vyhledal si kudlanku: První kroužek hrudní jako dlouhý krok zvedá vysoko vzhůru malou hlavu, tak že dravce širé pole může přehlédnouti. Při tom se přední nohy zdánlivě jako k modlitbě pozvedají, ale ve skutečnosti jsou připraveny k okamžitému uchvácení kořisti. Užívá jich totiž jako nástrojů lapavých; kyčle mají nápadnou délku a srpovité holeně, které mohou zapadnouti do dvojité řady ostnů na stehně umístěných (jako želízko do čepele perořízku) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Číhala na mouchu, ale když se pět minut nehnula, šla jsem pryč…

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky