Křen a rozmarýna

 

Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou vykopal tam rozmarýnu velikou, velikou. Nebyla to rozmarýna, byl to křen……

Už jako malé holce mi tahle písnička přišla nesmyslná a nechtěla jsem ji ve školce zpívat.  A tak soudružka učitelka chtěla mluvit s mátí, kde se jí jala sdělovat, že opovrhuji soudruhy z JZD. Máma se pak doma chytala za hlavu, že se nikam nedostanu a v JZD skončím.  Vše vyřešil můj moudrý dědeček, který mi vysvětlil, že některý dospělí jsou hloupější než děti, ale protože jsou dospělí, myslí si, že mají pravdu.  Zavolal soudruhovi předsedovi a druhý den, po mně učitelka šlehla pohledem a řekla, že budeme zpívat Prší prší jen se leje…. Mým štěstím bylo, že jsem další rok šla do školy.

Jen pro názornost ukazuji, jak vypadá rozmarýn a jak křen. No uznejte, když od mala do vás hustí, co je jaká bylina, prostě se nemůžete ztotožnit s tím, s názorem soudružky! 😊

 Rozmarýn                                                                         Křen


Vždyť si jen představte, pečete šál kotlet na rozmarýnu, který vám provoní nejen pečeni, ale i dům.  To s křenem nedocílíte!!!



A tak se vracím na začátek, co vedlo nebohého zahradníka k tomu, že si popletl něco tak nepopletitelného?  Jedno, co mě napadá, že si dal odvar z makovic :).




 

Komentáře

  1. Nám na devítce zase nešla do hlavy písnička o holubičce, co vyletěla ze skály:
    "Nebyla to holubička, byl to pták."
    Takže jsme pro používali onu známou parafrázi:
    "Nebyla to holubička ani pták, byl to totiž americkej bombarďák!"
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    K tomu rozmarýnu, možná si tu písničku v mládí oblibě kuchař Babica (Viz hláška: Nemáš-li rozmarýn, dej křen.)
    Rozdíl mezi těmito rostlinami je znám i mezi příznivci zrzavého moku, žádný z nich určitě neřekne:
    "To je pivo jako rozmarýn."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pivo jako křen, tak se jmenuje knížka, kterou jsem našla. Hledala jsem proč má být pivo jako křen, ale nenašla. I když čerstvý nastrouhaný křen je fakt síla, možná jako kvalitní pivo:)

      Vymazat
  2. Psal jsem komentář včera, ale asi zmizel v propadlišti dějin....

    OdpovědětVymazat
  3. Říkanka mě pěkně vrátila do dětství :-) Ale já stejně raději rozmarýnu než křen :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozmarýn je skvělá léčivka a koření, ale není pro těhulky😞

      Vymazat
  4. Já zas byl potrestán za vylepšení rýmu ve druhé sloce písničky Na tom pražským mostě: Já tam za ní půjdu, zalévat ji bůjdu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cože, vyučující nepochopila tvůj záměr pečovat o tak užitečnou bylinu!? Neuvěřitelné:)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky