Proč běháš? Ptal se mě neběžec

 

Proč běháš? Ptal se mě neběžec.  Protože chci a můžu, protože mám věk na to, abych se mohla chovat pošetile nebo dětinsky, a musím poznamenat, že mě to baví. Tedy v soukromí. V zaměstnání si poctivě držím pozici „bachařky“, což je jedno z lichotivých označení, o kterém, stejně jako o jiných, vím. I když  si vlastně to užívám, protože… je pro mě komické, že na jedné straně jsem pro mnohé nechápající  moderní puls této progresivní doby,  a  na druhou stranu se mnohdy já nechápající puls moderní doby stávám příjemcem důvěrných informací, že abych je mohla strávit, jdu si zaběhat.

Možná proto se běh, v době dětství a mládí jedna z možností rychlého transportu, v době pozdního mládí a dalších let cesta k udržení kondice a váhy, se v posledních 15 letech stal takovou duševní sprchou, očistou a šancí v klidu přemýšlet. A že dovedu během běhu vymyslet věci!!, např. jak se věnovat charitativním akcím. Když už běhám celý život, proč občas neběžet pro dobrou věc, a tak jsem začala s účastí na běžeckých tratích po padesátce.

Během roku tedy běhám, dokud mohu a účastním se běžeckých akcí. Jsem za to ráda, je to taková moje cesta k pokoře, vzhledem k mé povaze. Proč? Jednoduchá odpověď. Málo kde je kategorie 55+, a já mám hodně přes plus.  To proto si do své tvrdé palice vtloukám, že neběžím, abych padla vyčerpáním kvůli času, ale pro dobrou věc, proto, abych si to užila.

A letos jsem si to opravdu užila, sice jsem se účastnila jen dvou akcí, ale obě stály zato.

První Mělnický vinařský běh, který je rok od roku úžasnější. Velké díky organizátorům! Letos snad vyšlo, kromě těch zatracených schodů 900metrů před cílem, všechno. Díky účasti můžu přispět Klubu cystické fibrozy, za což jsem ráda.

Start je v před vinařstvím Bettiny Lobkovizc prostor objektu poskytuje skvělé zázemí, včetně občerstvení a možnosti nákupu vín. 

Druhá akce byla stejně skvělá, a to Běh pro hospic Milovice, který se běží v okolí Milovic, až do Lysé nad Labem, kde se hospic Domácí hospic Nablízku nachází. Za mě…fakt zážitkový běh, dostávám se z něj celý týden, ale jsem spokojená a stojí to zato. Navíc se mi líbí zaměření péče hospicu, kterou je paliativní péče.

Letos tedy jen dvě akce, ale co, příští rok to snad časově bude lepší, přehodnotím priority a vyběhnu…😊





Jsem vzadu v davu:)




Běh pro hospic Milovice23



Komentáře

  1. Existovat znamená být v pohybu. A k tomu je běh nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, ale když nemůžeš, tak to zachrání chůze (dokonce chůze je pro člověka přirozenější než běh, pro některé typy se běh nehodî vůbec)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky