Opravdu by se o Vánocích měli navštěvovat příbuzní?

 

Opravdu by se o Vánocích měli navštěvovat příbuzní?

Tuhle otázku jsem si pokládala více než deset let, abych tak, jako mnozí, došla k závěru, že ne! Že se má člověk držet toho prvotního, proč vlastně Vánoce slavíme, neboť Vánoce mají být svátky rozjímání, zpytování toho, co špatného či škodolibého jsme během roku vyvedli, a pokud se s někým stýkat, tak s lidmi, se kterými nám je dobře, kteří nás naplní pozitivní energií nebo odpočinkovým klidem.

Ne vždy totiž toužíme naplnit ono známé, že „zážitek nemusí být pozitivní, hlavně že je intenzivní!“  My chceme na Vánoce vzpomínat s radostí, a ne se vztekem.

A tak se mi letos podařilo odbourat poslední návštěvu příbuzenstva, o kterou nestojím a bylo mi na Vánoc fajn.  Jinak si Vánoce, nebo ještě lépe Štědrý večer, užila má dobrá známá.

Hned po Vánocích tři nepřijaté telefony (stačí, když si doma zapomenete mobil) ze stejného čísla…. tak to už lze považovat za naléhavé.  Zavolala jsem zpět.

„Ahoj,“ než jsem stačila pokračovat…..

„No konečně, ty nebereš telefony?“ ozvalo se rozzuřeně z druhé strany.

„Beru, když ho někde nezapomenu, taky tě ráda slyším.“

„Nebudeš věřit, jak děsnej jsem měla Štědrej den!“

„Asi ne, co se přihodilo? Navštívili tě příbuzní?“ a dala jsem si mobil na hlas, protože jsem správně tušila, že začneme cca 15 ti -20 ti minutový monolog. To při tom na pohodu oškrábu brambory.

„To si neumíš představit, co to bylo za očistec. Rozdáváme si dárky, všichni se bavíme kromě tý šílený sestřenice.  Můžu snad za to, že se na ni vykašlal ten její „boyfreund"?! Víš, co mi dala pod stromeček nějakej DOPLNĚK STRAVY, prej když jsem v tom věku, v jakým věku?!, vždyť jsem mladší než vona! A víš, co mi řekla, když jsem dostala novej mobil a dělala jsem si srandu, jestli jsem na ten smart foun dost smart, přede všema řekla, že kdyby něco, mám se zeptat jejího psa. Chápeš to…?! Tohle řekne mně, bez který by nenapsala ani čárku v diplomce! A teď řekne tohle! Úplně mě to odvařilo. Načeš poznamenala, že čumím stejně blbě jako ta v tý reklamě!“

„A co jsi jí odpověděla?“

„No znáš mě, neudržela jsem se a řekla jí, že je kráva.“

Hmmm, to byl krásný klidný Štědrý večer,“ směju se.

„Navíc za černou ovci jsem já, prý jsem zkazila celý večer. No, co tomu říkáš.“

„Nic, dobře ti tak. Když jsem ti tenkrát řekla, že se ti divím, že zveš všechny i ty, co nesnášíš, řekla jsi, že jsem napůl asociál, což je sice pravda, ale jak vidíš, nemýlila jsem se. Fakt jsi mě pobavila. A jako správný napůl asociál ti mohu oznámit, že já jsem prožila Štědrý den ve velmi úzkém rodinném kruhu s  těmi, o které stojím a bylo to fajn! Příště udělej to samé jako já.“

 „Asi jo.... ale víš, že se mi ulevilo, jako žes mě vyslechla.“

„Ok, ale teď potřebuju dát vařit brambory, tak jestli je to všechno?“

„Ty si fakt neskutečná, já potřebuju podporu, a ty při tom loupeš brambory? A já si myslím, jak nasloucháš.“

„Ale prosím tě, znáš mě, tak klidně mluv dál, budu dělat salát. Navíc voláš právě mně proto, že chceš slyšet to, co tušíš, že řeknu a nebudu tě litovat“

„ Máš pravdu. Ostatní by mě litovali. :) Příště půjdem na kafe, abych věděla, že vnímáš. :)“ loučíme se.

„Dobrá a nezapomeň, Vánoce jsou svátky klidu, ne sebetrýznění. :) Toť má rada pro tvé klidné příští Vánoce.“

 

ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK

 

 

 

Komentáře

  1. Místo vaření, jsi to měla přehodnotit a brambory začít strouhat na bramborák a mohla jsi hovor natáhnou o další čtvrthodinu...

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, raději loupu :) a hodnocení sestřenice stačilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vzpomínám si, že jsem jako dítě musela absolvovat návštěvy příbuzných odpoledne před Štědrým dnem. Možná i proto, že nás většina bydlela ve Vršovicích. To jsem fakt ráda neměla a ve vlastní rodině potom postupně odbourávala. Vánoce mají být v klidu a pohodě. Zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve Vršovicích? U Bohemky?

      Vymazat
    2. Mám podobné zážitky. Proto jsem synky nikdy nenutila k návštěvám, i když... náš život se řídil podle fotbalů, což bylo občas i fajn :)

      Vymazat
  4. Svátky klidu a pohody :).
    My se s příbuznými setkáváme zpravidla 23.12. a 27.12. a Vánoce máme jen pro sebe. U dárků už nějakou dobu dáváme přednost zážitkovým - lístky do divadla, na koncert, do aquaparku, cestu kolem světa (to zatím ne :)), kupóny na nákup podle vlastního výběru, tím se zmenší riziko zklamání z nevhodného dárku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, já mám navíc ještě seznam knih, kosmetiky, štětců a barev, který mám k nahlédnutí donátorům :)

      Vymazat
  5. Tak je to správné. My zveme jen jednoho kamaráda a ten žádné potíže nedělá. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vánoce jsou svátky klidu, nezkoušejte naši třídu. Na Štědrý den připravíme večeři, nezdobíme stromeček, ale rozdávání dárků s nejbližšími příbuznými máme až 25.12. už mnoho let. Přijedou až na odpolední pohoštění, chlebíčky, jednohubky, víno, pivo, cola, Cinzano na přípitek. Je nás 11 jako Klapzubova jedenáctka. Pak den volna, aby se člověk vzpamatoval po návštěvě a během volna až do Nového roku absolvujeme ještě další 2 - 3 návštěvy. Ostatní telefonicky.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle je ještě dobrý. Já bych o Vánocích nejradši nejezdila nikam, ale "musí" se aspoň za babičkama, což je obvykle v pohodě, jenže tyhle Vánoce nečekaně k té druhé ve stejné době dorazila i rodina tátova bratra, které jsem viděla naposled asi před třinácti lety, a zvrhlo se to v nadávání na Ukrajince, antivax narážky a prostě všechno, o co jsem neměla vůbec zájem, takže moje návštěva byla strnule sedět, projíždět reddit na mobilu a dělat, že ty hnusný poznámky, ve kterých si začali všichni kolem notovat, vůbec nevnímám. Ach jo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, to nevymyslíš. ani kdybys chtěla. 👍 za to, žes je nevypráskala bičem.

      Vymazat
  8. Já jsem asi divná, ale já ty vánoční návštěvy mám ráda :-) Dřív jsme chodili pro moje prarodiče, když jsem byla malá, nebo jsme jim přivezli jídlo, pomohli... teď máme návštěvy s příbuznými druhý den po vánocích... Já jsem nějak vždy ráda, že se vidíme a že je mám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec nejsi divná, já se jen chci stýkat s těmi, o kterých vím, že přijíždí kvůli mně nebo rodině a pobavit se, a ne naštvaně z povinnosti.

      Vymazat
  9. Také už teď v našem "věku" trávíme Štědrý den ve dvou. Ty další svátky už klidně návštěvu přijmeme, nebo jsme jezdili po rodičích. Naši se brali na Štěpána. Nebo jsme také občas "zdrhli" pryč z města. Jednou v Mariánských lázních, jednou na ostrově Grand Canaria a jednou v penzionu Pod Lesem. Také jsme jezdivali na chalupo do Mladkova.

    OdpovědětVymazat
  10. Na Štěpána? Zajímalo by mě, jestli lidi ještě vědí, že se na Štěpána koleduje:)

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám Vánoce v posledních letech moc hezký. Taky vidím jen ty, které mám ráda.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky