Návrat k lovcům a sběračům (už asi po 100)

 


Naši synci se stali dospělými, bylo to bolestné, ale přirozený vývoj je, nechat je žít. Jde to ztěžka.

Jak tedy vyplnit prostor, který jsme jim věnovali a nyní zeje prázdnotou?  Je nutné najít si nové hry a hračky. Je nutné pochopit viditelnější fakt, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše.  Tak co se změnilo…. Můj Marťan se vrátil k rybaření, stal se z něj lovec. (já jsem stále kuchařka a sběračka). Není to tak špatné, konečně jsem začala víc jíst ryby, No, co mi zbývá, dokonce mi i chutnají.

Druhou Marťanovou zálibou jsou houby. Rád je sbírá a rád je jí. Já houby nesnáším a najdu je jen v případě, že o ně zakopnu.

„Kdybys mě měla ráda, šla bys se mnou na houby.“

Bože, jak laciné vydírání.  Jak malé dítě. Po vícerém nátlaku povoluji a slibuji, že půjdu. V duchu si říkám, nadloubu si alespoň borovičky.

 Ale milostivé nebe se nade mnou smilovalo!

„ Co se děje?“

„Jsem u jezírka, rychle pojď a vem mobil“

Naléhavý hlas mě přinutil k pohybu.

„To si neviděla, to si neviděla, musíš mi udělat fotky!“

Nevěřím svým očím. Tohle jsem viděla snad jen v pohádce a teď je to v zahradě.

„Nahodil jsem a chci si odskočit a podívej se, co jsem našel!!!!“

 „To je neskutečné, no hlavně, žes to nejdřív našel a pak si odskočil. Kdo by to řek, že jít na ryby znamená totéž jako jít na houby. Co s tím jako budem dělat?“

„Jak se tak můžeš ptát, budou řízky!“

Dívám se nenadšeně na nadšeného Marťana, který viditelně neví, co dřív. Teď je lovec a sběrač.  Ale co, kdo si hraje nezlobí.

 


                                          1,15kg

Panský hřib alis podborovák                                      Prý skvělá delikatesa




 

Komentáře

  1. Já houby rád na všechny způsoby.
    Nejraději mám křemenáče.
    U ženiny babičky rostly na zahradě pýchavky, z těch jsou také výborné řízky.
    Včera jsme měli liškovou omáčku (ale lišky jsme koupili na tržíčku).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj. My máme vzadu na zahradě dost bejčích koulí. a na louce žampióny, špičky....ale pro mě je nelepší kombinace bylin s masem :)

      Vymazat
    2. houby se s masem také dají kombinovat.

      Vymazat
    3. Máš pravdu, dnes byly zapékané žampióny se šunkou a sýrem( mleté jsem zapomněla koupit :(

      Vymazat
  2. Já tedy hříbky taky nemusím, ale snad řízky chutnaly :D Kde všude se nenatrefí na pěkný úlovek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ti, kteří houby milují, si pochutnali, já si dala salát :)

    OdpovědětVymazat
  4. My máme syny už také nějakou dobu dospělé (32 a 30), ale vše poznáváme znovu na dvou šestiletých vnučkách-dvojčatech, a myslím, že je to i intenzivnější než s nimi, zřejmě už nestačíme tempu doby :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tím, že tempo doby je zběsilé a bohužel se mi zdá, že se ubírá jiným směrem, než chci já :/

      Vymazat
  5. Dal bych si hned. Mít houby na zahradě je dar.

    OdpovědětVymazat
  6. Otec mi vyprávěl, že jako kluci někde "nakradli" švestky. A když už nemohli, tak je dali na hromadu a počurali, aby jim je nikdo nesnědl. Potom později chodili a odebírali z kraje a říkali:"Ta není počuraná, ta také ne, ta ne .." Až je snědli všechny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, hlavně pro takové jako já, která musí o houbu zakopnout, aby ji našla. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky