Šanta kočičí ( nepeta cataria)

 


Chcete, aby vás vaše kočka skutečně milovala?!. Kupte jí šantu kočičí? Chcete vidět vaši kočku v rauši? Kupte jí šantu kočičí!  Chcete ji vidět šťastnou, kupte jí šantu kočičí.

Tak nějak by mohly znít slogany z 1. republiky.

Ve skutečnosti jde celkem o pravdivé informace, protože šanta kočičí opravdu přivádí kočky do radostného stavu. Válí se v ní, se zavřenýma očima k ní čichají.

Ale šanta není jen pro kočky, kromě jiného totiž obsahuje vitamín C, pomáhá při nachlazení, má uklidňující účinky. A v oblasti, ze které pochází, si lidé v situaci na nic z ní balili cigarety, aby jim alespoň chvíli bylo fajn a zapomněli na svou svízelnou situaci.

Komentáře

  1. Též jsem se dočetl, že: Žvýkání kořene se zase doporučovalo osobám plachým, aby jim dodalo více odvahy a průbojnosti.
    Já kdysi říkával:
    Jsem plachý a citlivý.
    Citlivý všude, plachý jen na některých místech.
    Škoda, že jsem to o té šantě nevěděl dřív.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona však plachost a citlivost na určitych místech není k zahození. Zdá se, šanta je nedoceněná. Jednou přijel zákazník a chtěl bednu svazků šanty,až po čase mi došlo, že pro kočky to nebylo.😊

      Vymazat
  2. Dva roky jsem šantu sháněla pro našeho kocoura, který se neustále rval a měl boláky na hlavě. Letos jsem ji konečně koupila, zasadila a ukázala kocourovi a jak píšeš, válel se v ní a požíral ji. Nevěřila jsem vlastním očím, co tam vyváděl. Ale zdá se klidnější a hlavně se zatím nerve a rány na hlavě se mu zahojily. Takže super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by odpovídalo, působí jako mírné sedativum a obklady na podlitiny.

      Vymazat
  3. O tom slyším poprvé a že to kočka má ráda, mě udivuje ještě víc, myslel jsem, že je spíš na maso a mléko pije jen na žízeň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš kočku, zjistíš, že pod ní dokáže i tančit na dvoú😊

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky