Když vám zbyde květák….

Když vám zbyde květák, tak co s tím…. Je to vaše neoblíbená zelenina, kterou zbytek rodiny miluje.

 Jak tedy mohl zbýt? Úplně jednoduše, manžel najde houby a projeví přání, že když jsou mladí pryč, zda by mohla být bramboračka s houbami (bramboračku jíme všichni, houby jen muž).  Proč ne? Obejdu zahradu, dojdu na pole plné pozdní zeleniny (dohoda s nájemcem zní, že za účelem nakrmení chlapců a nevěsty, si mohu vzít, co chci).






V neděli odpoledne začíná nájezd, chlapci se vracejí ze zápasů. Sice jsou pozvání k babičce na jídlo, ale to jim nebrání zeptat se jejich „zlaté matky“, tj. mě, jestli má něco k jídlu.

Ten výraz mých všežravců bych vám přála vidět.

„Krémovou květákovou polévku, kocouři.“

„Jé tu miluju,“ ozve se nevěsta, „jé ty ji máš i s houstičkou!“

„Hm, s houstičkou ne, ale s toustičko“

„To nevadí.“ Nevěsta zamíří k polévce naleje si, dá do ní opečený toust a zašveholí na Mladšího: „je skvělá musíte si dát taky.“

Nevěsta je moje zlatíčko, je naprosto stejná jako já, pochopila jako chytrá emancipovaná žena podstatu mužů a hlavně se nežínýruje, pokud jde o jídlo, které má ráda.

Chlapci (tj. synci+ muž) si berou polévku, a ač je bez masa, konstatují, že to nečekali (tzn. je výborná).  Musím si zapamatovat, jak jsem to uklohnila. Prý ji mohu klidně vařit. (Ach jo, další jídlo, které je prý výborné a mi nechutná )

 Tak jak na to.

 Přečtete si několik receptů, podíváte se do lednice, jak jsem již podotkla, projde se se přírodou, vyloučíte ingredience, které nemáte nebo vám nechutnají a začnete. I potom si musíte poradit s několika věcmi, uvedenými v závorkách.

Takže: jak seženete ingredience už víte. Jo, a máte vejce od paní, která k vám chodí na práci.

Orestujete na oleji cibulku, přidáte na plátky brambory, nasekané růžičky květáku. V hrnci jsem udělala jíšku (je podle mě, ne podle receptu), a postupně zalévám plnotučným mlékem (nemám smetanu), je to něco jako bešamel?? Přidám orestovanou zeleninu, rozšlehané vejce a podle hustoty přidávám vodu (nemám vývar), a vařím do změknutí. Potom šťouchadlem (sestra mi ještě nevrátila ponorný mixer, opět jsem zapomněla na pravidlo, co nechceš pujč), vyšlehám brambory a květák. Možná je to lepší pro ty, kdo ocení malé kousky zeleniny. Dosolím, dopepřím, strouhnu trochu muškátového oříšku (nemám muškátový květ), přidám čerstvou nasekanou petržel, libeček a majoránku.


Ještě mi zbyla kapusta, ale tu raději přepasíruju přes maso 😊

 

 

Komentáře

  1. Dobrý nápad květáková krémová polévka, to bych mohla zkusit. U nás ale s tím rozdílem, že ji budu jíst sama, manžel nejraději obalovaný květák nebo v bramboračce, jinak ho moc nemusí. Kapustu přepasírovanou přes maso jsme neměli už dlouho, díky za připomenutí, zdravím 😄😊

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám nejraději květák syrový.
    Mnohdy se pak moje milostivá, když z něj něco chce uvařit, diví, kam se poděl...
    A k tomu půjčování - kamarád z gymplu měl v knihovně cedulku:
    "Knihy zásadně nepůjčuji, protože vím, jak jsem je získal."

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky