Co ty na to, Kriste?

 

 Filosofování za volantem.....


Pravda je….. během Velikonoc často myslím na Krista, myslím na to, jak by ronil slzy nad tím, kdyby věděl, jak jeho myšlenky byly využity a zneužity. Myslím na jeho nejbližší spřízněnou duší, jeho ženu Máří Magdalenu, která prohrála „boj o moc“ s Petrem, učedníkem jeho, který ho zapřel. Myslím a to, že mi to připomíná i jiné „boje o moc“, v jiných dobách a s jiným osazenstvem. Myslím na Krista a říkám si, co by řekl na to, že jeho myšlenky využila a zneužila totalitní organizace církev. Je mi trapně, že nemám dost odvahy z ní vystoupit, protože bych přestala být křesťankou. Myslím na to, že církev klame své ovečky tím, že Bůh je milosrdný, vždyť už staletí nám dává najevo, že když dobří mlčí, zlo vítězí. Myslím na to, co bychom se asi dozvěděli, kdyby se konečně našlo evangelium podle Máří Magdaleny a Filipa.  Myslím na to, že příroda a nebesa nade mnou jsou ty neúžasnější boží stavbou, a proč to většina lidí bez rozdílu rasy, víry, politiky, vzdělání, pohlaví a věku nevidí?

....a realita

Tak jsem doma, Billa, řezník, benzín, myčka… no bum! Nogot… to je zase cifra.

Poznámky…Starší( hraje v sobotu): „Nevím, zda se stavím, ale stavím se určitě, dej vědět, kdy děláš nádivku a kdy krocana.“

    Mladší (hraje v pátek): „ Ahoj, přijedu v neděli, udělej, prosím, víc nádivky, loni na mě zbyl jen talíř, jo… a kdy bude krůta a mazance, udělej , bitte, červené zelí. Díky.“

Já odpověď:  Táta hraje v neděli, v pátek a sobotu jde na ryby, takže jídelníček je:  pátek, sobota studená+ bramborová polévka, sobota večer peču mazance,  neděle nádivka (2 plechy), pondělí pečená krůta+ brknedlík + bílé a červené zelí, jestli nepřijedete, tak si mě nepřejte.  V pátek se jede podívat na tebe M, pak jde na ryby, a v  sobotu  si pustí záznam S, až se vrátí z ryb. Tak ať se vám daří v zápasech a uvidíme se, budu se dívat na noťasu na oba."

Starší: „ No jo, prosimtě.“

Mladší: „ Jasán.“

Já: „Ok. Jo, bude i beran, táta si přál beránka.

Mladší ,,A od kdy?"

Já: ,,Od letoška."

Starší: ,,Tak já určitě dorazím a nechte mi beránka. Je to stejné těsto jako biskupský chlebíček nebo piškot?"

Já:,,Doraž, uvidíš,"

Mladší: Když bratr nedorazí, můžu beránka sníst?"

Já: Ne, musíš se rozdělit s tátou."

Mladší: ,,Ok. Tak jo."

P.S.

Všichni moji muži vyhráli, tzn dorazí a všechno snědí, a já si budu připadat jak na fotbale.

Ať žijí veselé Velikonoce!!!

Pro pobavení posílám všem pohlednicová přání. První tři z roku 1919 a poslední z 1928.


Pozn: během těch let, si šverkáním užívaly i myšky, jsou už pohlednice v archivu.

Komentáře

  1. Cituji Ježíše: A já ti pravím, že ty jsi Petr (orig: "pétros"); a na té skále (orig: "pétra") zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou. Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto v nebi, a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi."

    A to byly počátky petrochemického průmyslu.

    Krůtu se zelím mi milostivá připravila dnes obědu, jen knedlík byl karlovarský.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nic nemění na tom, že Petr zradil Ježíše a to hned 3x., prý ze strachu.

      Karlovarskÿ knedlík nebyl žádán, vlastně ani nabídnut:)

      Vymazat
    2. Bible praví, že ho zapřel, myslím.
      Stejně je zajímavé, že církev některá evangelia pominula
      (resp. záměrně vynechala) ; tak je to vždycky, ideologové a cenzoři vládnou světu. A právníci.

      Vymazat
    3. Přesně tak. Jinak rozdíl zrady Petra a Jidáše je prý v tom, že Petr zradil ze strachu a kál se, Jidáš pro peníze a pro špatné svědomí se oběsil a zrádcem zůstal…

      Vymazat
  2. Tedy to je občerstvení jako pro armádu. Při fotbale a na rybách zřejmě vyhládlo. U nás byla v neděli krůta s bramborovou kaší a nádivkou, moc se s tím nemažu. Beránka a barvení vajíček jsem vynechala úplně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vajíčka také nebarvím, vystavuju ta, která bytvořili kluci jako děti.
      S tím jídlem, já ráda jím, tak i ráda vařím, ale na pohodu v klídku, takové ty “cooking show”to není ani můj šálek kávy….vaření má být požitek ne time stress. Navíc všichni muži mají kolem nebo přes 190 cm, To než nakrmíš :)))

      Vymazat
  3. Hezké povelikonoční období. My letos půlka rodiny odjeta do Chorvatska, další část nemocna (mononukleóza, chřipka, postcovidový syndrom), zbytek jsme si popřáli, ale nijak nehrotili. Velikonoce a Ježíš. Věřím si po svém, do církve chodím, ale lapená ovečka nejsem. Copak Bůh může dopustit tolik zla? Nebo jeho milosrdenství spočívá v tom, že bránit se je hřích? Jaro je tu, Ježíš vstal z mrtvých a my máme ještě náhradní hodiny tenisu v hale. Sezóna venku začíná začátkem května. Letos jsem i potiskla vajíčka bez přehánění. Jen pro dekoraci. Protože jíst týden 5 vajec denně nehodlám. 😋🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejně, vlastní víra v boha. Já začínám tenisovou sezonu s antukovými kurty v nedalekém městečku, loni jsem dávala přednost běhu, letos budu mít snad šanci to vyvážit.

      Vymazat
    2. Jednou jsem kdysi četl na nějakém plátku:¨
      "Kdyby existoval Bůh, netrpěl by na světě takovou čeládku jako jsou lidé."

      Vymazat
    3. Kdosi pravil: "Kdyby nebe nebylo a pekla, vymyslel by si je člověk sám."

      Vymazat
    4. Řekla bych, že boží vůli si přivlastnila církev a to je peklo:(

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky