Nová posila

 

Před časem nás opustil jeden z psíků.  Vzhledem k tomu, že naši psi jsou pro nás čtyřnozí členové rodiny a předpokládám, že oni se domnívají, že my s nimi tvoříme smečku, i když jsme dost divní a nešikovní a oškliví ovčáci, byla to smutná záležitost.

 Mladší syn po čase vyslovil přání, že by chtěl štěně, že by se o něj staral a že by si s ním další psi hráli.

S manželem jsme nebyli proti, a naivně si mysleli, že když ho pověříme hledáním štěněte, tím to skončí. Špatně jsme to odhadli. My totiž zapomněli na synovu přítelkyni, a i ta chtěla psíka! A za měsíc, že byl psík nalezen.

Co dělat. Zkusila jsem tedy dotazníkovou metodu, lépe řízený rozhovor.

„Víš, že se o štěně musíš starat, jako o dítě?“

„Vím“

Víš, že to znamená pořád a pravidelně?“

„Jasněě.“

Že se mu musíš věnovat, krmit, utírat loužičky, když se nevyčůrá na trávník, ale do garáže, sbírat hovínka, hrát si s ním, dávat na něho pozor, aby někam nespadl, že musíš starší psy seznámit, oni si musí na něj zvyknout a další věci?“

„Nejsem přeci blbej, přeci nemáme první štěně, vím co budu dělat!“

A tak jsme si první týden v červenci přivezli štěňátko… Z Nymburku, tedy z katastru….protože Nymburk je poměrně blízko, ale když jsme se ocitli v Městci Králové a na můj dotaz zaznělo mezi poli už tam budem, šly na mě pochybnosti.

Nicméně štěně jsme přivezli.

Přivezla sis štěňátko,“ smál se mi manžel.

„Já?! Mladí se budou starat.“

Mami, a pohlídáš nám ho, nám vyšel ten Last Minute a my za čtyři dny letíme, a ještě musíme k Áně domů, aby si sbalila.“

„Jak říkám, přivezla sis štěňátko, no, hlavně že víš, jak se o něj starat,“ škodolibě opakoval muž.

S pohledem bohyně pomsty jsem na něj metala hromy a blesky a on jen se smál: „Já ti to říkal, že to tak dopadne.“

A tak místo klidné dovolené, vstávám každý den v 5.30 a uléhám zmordovaná péčí s hyperaktivní štěně, neutále oblemcalé od starších psů, neboť se rozhodli mu brát míru na krk a olizovat ho pomalu na každém kroku. Ono zase na oplátku strká celou tlamičku do jejich otevřených tlam a provádí ji ústní hygienu.

Vyčerpaná pozorováním a vybzikaná seznamovacími manévry psů, kteří mě viditelně nechápou, jsem se těšila, jak mládě předám jeho“ rodičům“.

„Mami, díky a prosím tě, my teď oba ještě budem chodit do práce, tak jestli bys ho ohlídala.“

Než jsem něco stihla říci, muž opět rádoby vtipně poznamenal:“No, vidíš, studenti a chodí do práce, to je chválihodné, že?!“

„Tak určitě….“suše jsem poznamenala a otevřela lahev bílého.

V této situaci je pochopitelné, že potřebuji vydatnou snídani.(škvarky nejsou české, ale maďarské, ale to je jedno)


Komentáře

  1. A kde je fotka toho mrňouse? On za to nemůže, že si mladí z tebe udělali dobrý den. My měli psa zhruba 13 a půl rok a když Amber umřela, jasně jsem řekla, že už dalšího psa nechci. To bylo synovi asi deset, když jsme si ji koupili, taky sliboval hory doly, jak se bude o štěně starat, a skutek utek. Veškerá péče zbyla na mě a výchova na manželovi. Na vycházku jsme občas šli všichni, ale většinou jsme venčili jen já s manželem. Syn se vymlouval, že pes ho neposlouchá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná to vypadá, že synek chtěl psíka a já se starám, spíš se to na začátek tak sešlo, protože kluci se o psy starajíod malička, jsou to jejich věrní kámoši.

      Vymazat
  2. Bývá to tak, že psíka dostane mládežník nebo celá jeho rodina a na péči o něj jsme nakonec my. My jsme si vzali labradorku Terezku z útulku už ve stáří našeho, jí byl asi rok, a dožila s námi do 12 roků. Starala jsem se o ni jen já, přítel ji měl rád, ale venčit ji nechodil. I tak - pes je závazek na dlouhá léta a péče o něho se prodraží. Jenže nic nezajistí potřebný pohyb člověku, než pes v domě. Ať už je náš nebo dětí v rodině ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pejsek vypadá jako slibný hlídač a už teď je to malý vykuk😂

      Vymazat
  3. Nejmladší dcera si také pořídila psa, australského ovčáka, aby se necítila tak sama. Děti slibovaly, jak se budou starat, ale skutek utek. Je to závazek. Problém je třeba při odjezdu na dovolenou nebo při dlouhodobé hospitalizaci. Kam s ním? Zase na druhou stranu pes člověka donutí, aby 2 - 3x denně vyrazil na špacír, i když se mu nechce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, na dovolené se musíme domlouvat, jinak to nejde.

      Vymazat
  4. štěňátko je radost ne?
    i ty škvarky pak chutnají lépe...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj:),synci odrostli, tulí se ke svým kočičkám, tak se teď pár týdnů bude ke mně tulit štěně:)

      Vymazat
  5. Připomíná mně to pohlídání vnuček "na několik málo dnů", naštěstí u nich už není třeba utírat loužičky a sbírat h......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá je i práce s ním, včera voněl po mátě, jen místo svazků do přepravky je tahal ven , tak jsem hi šoupla do meduňky byl klid… na chviku:)

      Vymazat
  6. Fredy Kruger

    " Ber štěňátko !" křičeli ve útulku
    " Matička jeho, dostala kulku !!"

    " Jááá... koupil ho psíka, nevěda,
    že bylo to štěňátko medwěda !
    Vychovat mládě, to to chce !

    .... teď chodíme spolu na ovce,
    berany, krůty i slepice,
    však bača nám chutnal nejvíce ! "

    .... tak Janek Šoustt hovoří plamenně,
    hned slintá, když na to vzpomene !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bača zapomněl na pravidlo to
      medvěd tě nepozře
      maje tě za mrtvého.

      Vymazat
  7. Něco mi to připomíná 😀 Prvního psa chtěly děti, že se budou starat .... Je fakt, že postupně další dvě potvůrky už byly přáním mým 😊😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím řci, že navzdory začátku o juniora se syn vzorně starà a s předstihem se ptá, zda mohu ohlídat štěně.

      Vymazat
  8. Měli jsme několik psů, ovšem nejlepší byl čtverák jezevčík. Ten manželce rozkousal černé lodičky- lakýrky a jakoby se nic nestalo. také mohl ležet na zlatém leskimu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky