Lékař léčí, příroda uzdravuje

 

„Lékař léčí, příroda uzdravuje,“ řekl Hippokrates

Lékař léčí, příroda uzdravuje je sice hezká věta, ale i když mám v přírodu velkou víru, jsem ráda, že lékaři nejen léčí, ale i uzdravují.

V dnešní době se totiž s "odborníky" na léčivou sílu bylin přímo roztrhl pytel. Jenže i byliny stejně jako  mince mají rub a líc a některé byliny dokáží nevhodným zacházením a množstvím ublížit, pokud se ocitnou v rukou rádoby znalce.

To se týká i ořechového likéru, který v malém množství prospívá zažívání a činnosti jater.  V opačném tj. větším množství s vámi může nepěkně zatočit, právě co se týká zažívání.

Vzorek č. 10 letos vypadá nadějně.

 

Komentáře

  1. Ořechovicí častuje své stálé zákazníky můj antikvárník.
    A jednou měl dokonce oskerušovici.
    Obé mu dodává jeden doktor odněkud z jihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, oskerušovice...proč ne, já dělám likér podle rodinného receptu,ale meine Ostereichisce Freudind dělá destilát, také vyborný

      Vymazat
  2. Říká se, že lékaři léčí, ale o plné vyléčení jim nejde, potřebují, aby pacient stále měl důvod navštěvovat, protože je jejich chlebodárcem :).

    OdpovědětVymazat
  3. Ořechový likér jsem ještě nikdy neměla tu čest ochutnat :) Nicméně s tebou souhlasím v tom, že i bylinky se mají užívat opatrně, a s rozumem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, např. takový vlaštovičník nebo břečťan, s nimi bych si začínala jen po osvědčených zkušenostech

      Vymazat
  4. Teď jsem náhodou narazil na rosolku z masožravky: https://zakrasnejsivimperk.cz/?p=127440

    OdpovědětVymazat
  5. Co si pamatuji, tak otec pil pravidelně zeměžluč, a možná i mamka. Tak jsem si na to vzpoměl a budu si ji muset koupit ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeměžluč na rozdíl od jména je hezká lečivka. Pomáhá při mnoha věcech, např. trávení

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky