Dančí guláš

 

Podzim mám ráda, vlastně mám ráda všechna roční období, každé v koloběhu života dostalo svou roli, a pokud se naučí hrát tuto roli i člověk, přinese mu to jen užitek. Samozřejmě mluvím o lidech žijících v našich podnebných šířkách, kdy střídání jara, léta, podzimu a zimy je pro nás přirozené.

A tak se těším na Advent, na dobu příprav před Vánoci, kdy stejně jako příroda se i člověk chystá na dobu klidu a pohody. Ne, neblouzním a jsem při smyslech, ale na tento způsob našich předků jsem najela asi před deseti lety. A je to skvělé! No stres! Jen prostě čekání na Ježíška. A to se musí čekat s dobrým jídlem a pitím.

A jak jinak  tedy začít než dobrým jídlem.

Je takové správné pozdní podzimní počasí, a k tomu se hodí například zvěřina. Třeba, třeba… dančí guláš s knedlíkem!

Základem jsou jak jinak kvalitní suroviny, kančí kýta se rozsýpala již v syrovém stavu.

 Další ingredience používám jako u hovězího guláše, kromě kmínu. Chlapci nemusí jako ingredienci víno, tak ho též vynechám a s ním je to též lahůdka. Rozhodně se nenechávám omezovat časem a podle toho, kdo jak má rád co odleželé, začnu dělat guláš, já např. guláš vařím den předem, cca tak od šesti večer, při tom stihnu další činnosti. Jen knedlíky dělám v den, kdy se guláš podává.

A stejně jako pokaždé na vzdoru tomu, že sebechvála nejvíc smrdí, se musím pochválit, byla to božská mana a mlaskající maskulina přidávající si další porci to jen potvrdila.

Přeji všem stejně zdařilý začátek Adventu!

Komentáře

  1. Jednou za dlouhý čas na menu vídávám jelení guláš. Podobné to bude s dančím gulášem, je to asi vzácnost jako kdysi banány, protože mezi hospodářská zvířata na výkrm nepatří.
    Co si pamatuji, chutný je úplně stejně jako vepřový nebo hovězí guláš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělý...Maso křehké jako na panenku. V nedaleké vsi má pan oboru, maso je podle mě té nejvyšší kvality, ale denně by ztratilo na touze si ho dát (alespoň pro mě)😉

      Vymazat
  2. Zvěřinu si občas s milostivou dopřáváme.
    Ale vskutku je nejlepší udělat si doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, loni jsem si dala srnčí u tety a 3/4 roku jsem se na zvěřinu nemohla ani podívat. Díky bohu je to pryč a teď si u ní dám raději jen panáka, možná

      Vymazat
  3. Dančí gulášek jsem ještě neochutnala, celkově zvěřinu moc nemusím, třeba jí časem přijdu na chuť :) Ale na fotce vypadá úžasně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fanci se chovaji takebkousek od nas vv veltruske obore....Holt jich nedbytrcny počet končí v guláši..

      Vymazat
    2. Danci se chovají i kousek od nás v oboře veltruskeho zamku..Co se nehodí na chov, jde holt do gulase

      Vymazat
    3. Veltruská obora.... tu jsem navštívila už v dětství. A nejsou tam i mufloni? Ale nevím, zda si nepletu mista.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky