Rok brambory po x té

 


 Konečně…. konečně vyrostly do rozměrů, kdy mohou skončit na talíři.  I pro mě jako masožravce je totiž konzumace nových brambor přímo božská mana.

Rituál začíná.

Nedříve špinavá práce: od nakopání brambor po částečné očištění od šlupky buď proudem vody, nebo i oškrábáním. To úplně nesnáším, a protože jsem pohodlná  dojít si pro rukavice, vypadají moje prsty jako prsty šedesátkového kuřáka.

Čistá práce přichází až s vařením posolených a pokmínovaných brambor nad párou. Než se uvaří udělám dvě věci podle receptu co dům dá nebo co najdeš v lednici. Týká se to salátu a pomazánky.

V lednici se můj zrak upřel na žervé. Tak s nimi šup do mísy, přidat mléko, cibulku, nakrájenou cibulovou nať a posolit. A salát? Také nic překombinovaného. Rajčata, balkán, cibulky, petrželka, bazalka, trochu balzamika a promíchat.

K pití? Bylo by dobré pivo, ale v tom vedru? Dáme vodu, s mátou a citrónem.

Hotovo.Moje přerostlé harpyje se slétají do letní kuchyně, a to není ani se nediví, že není maso.

Předpokládám, že pokud si rychle nenaberu, nenajím se.



        


Komentáře

  1. Nové erteple jsou eňo-ňůňo.
    Obzvlášť v roce brambory.
    V Praze se už ochladilo, takže by bodlo i to pivko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tady v Polabí je "dejchatelno",takže dnes s nastrouhaným sýrem a pivkem😊

      Vymazat
  2. Nové brambory vykopané na vlastním poli chutnají nejlépe, to znám. Stále tvrdím, že brambory jsou tím nejlepším, co k nám přišlo z Ameriky. ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Brambory, brambůrky, hranolky, americké brambory, bramborové knedlíky, ..., těch podob a všechny chutné. Mám je jako přílohu nejradši.

    OdpovědětVymazat
  4. Já též, a když je někdo oškrábe a připraví místo mě, chtnají mi jěště víc😉

    OdpovědětVymazat
  5. Mám ráda brambory na různý způsob. Poslední dobou upřednostňuji šťouchané s lahůdkovou cibulkou.
    Někdy si připomenu pochoutku z mládí - brambory se smaženou cibulkou a kysané mléko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, šťouchané brambory s pažitkou nebo cibulkou, to se jí i očima😊

      Vymazat
    2. Ženina babička dělala pekla bramborové placky na plotýnce kamen "na sucho", jen se to omastilo a jedlo jen tak, nebo na sladko s povidlím.

      Vymazat
  6. Mám taky brambory moc ráda. V horku jsem začala pít Birell grep&pomelo. Taky dobrá sladká prasárna, inu tloustnu do plavek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plavky jsem přestala řešit, zatím to na dvojdílné jde, ale pivo jsem teď drsně omezila😉

      Vymazat
  7. No to je brzo ..Ale holt vlastní produkce chutná nejlip

    OdpovědětVymazat
  8. Tvoje úprava brambor vypadá velmi luxusně :) My brambory sice kupujeme, ale od místních zemědělců z políček. S těmi z obchodu se nedají vůbec srovnat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nové brambory s čímkoliv jsou mňamka, navíc obsahují více vody méně cukru a škrobu, takže se najíš a při tom netloustneš :)

      Vymazat
    2. Zrovna jsem ve svém novém článku vyjevil jeden starý recept na úpravu brambor. Ať žijí staré kuchařky.

      Vymazat
    3. Brambory a la duchesse, mohla bych vyzkoušet😊

      Vymazat
    4. Důležité je zachovat tvar.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky